افتتاح ۴۰ پروژه برق منطقه ای خوزستان با اعتبار سه هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال

با حضور وزیر نیرو و در دهمین هفته از پویش"هرهفته_الف_ب_ایران"؛

۴۰ پروژه برق رسانی شرکت برق منطقه ای خوزستان با ارزش سرمایه گذاری سه هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال در دهمین هفته از پویش "هر هفته_ الف_ب_ ایران"، با حضور وزیر نیرو در مرکز پایش صنعت برق از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

افتتاح ۴۰ پروژه برق منطقه ای خوزستان با اعتبار سه هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال


۴۰ پروژه برق رسانی شرکت برق منطقه ای خوزستان با ارزش سرمایه گذاری سه هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال در دهمین هفته از پویش "هر هفته_ الف_ب_ ایران"، با حضور وزیر نیرو در مرکز پایش صنعت برق از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
وزیر نیرو در این ارتباط ویدئو کنفرانسی گفت: در هفته دهم از پویش "هر هفته الف، ب، ایران" در سال ۹۹ پروژه های متنوعی در بخش ساخت و ساز برای عرضه به مردم  آماده کرده ایم.
رضا اردکانیان افزود: صمیمانه از مهندس دشت بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان خوزستان و همکاران وی در این استان پهناور و زرخیر تشکر می‌کنم و قدردان پشتیبانی‌ها و حمایت‌های مدیریت عالی استان، استاندار محترم و همکارانش هستیم.
وی تصریح کرد: در این لحظه افتتاح ۴۰ پروژه فوق توزیع در خوزستان با اعتبار ۳۱۱ میلیارد تومان شامل حدود ۱۸۶ کیلومتر خطوط ایجاد شده، تعویض بیش از ۱۲۳ کیلومترهادی معمولی به پرظرفیت و همچنین ایجاد ۹۶ کیلومتر فیبر نوری را آغاز می‌کنیم.
 پروژه‌های افتتاح شده اين هفته
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان نیز در گزارشی از پروژه‌هایی که افتتاح شدند؛ بیان کرد:۴۰ پروژه برق منطقه‌ای خوزستان با اعتبار سه هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال در ۱۲ شهر استان شامل، ۱۳ پروژه افزایش ظرفیت به میزان ۴۱۹ مگاولت آمپر به شبکه پست های فشار قوی،
پنج پروژه در بخش بانک خازنی به میزان ۳۸.۵ مگاوار، ۱۲ پروژه افزایش طول شبکه به ظرفیت ۱۸۶ کیلومتر مدار، ۹ پروژه هادی پرظرفیت به طول ۱۲۳.۵ کیلومتر و افزایش فیبر نوری به میزان ۹۶ کیلومتر افتتاح شدند.
محمود دشت بزرگ ادامه داد: اجرای این پروژه‌ها حاصل خودباوری و استفاده از دانش بومی نیروهای
 صنعت برق کشور است که باعث افزایش قابلیت اطمینان در شبکه، ارتقای ۲۰  درصدی شاخص عملکرد صحیح سیستم‌های حفاظتی برق خوزستان، رساندن رویت پذیری تاسیسات شبکه و دیسپاچینگ ملی به ۹۹ درصد شده
 است.
وی با بیان اینکه سال گذشته میزان حوادث حوزه برق منطقه‌ ای خوزستان حدود ۱۶ درصد نسبت به سال ۹۷ کاهش یافت، اضافه کرد: کمک به تحقق جهش تولید در بخش صنعت و سایر بخش ها، کاهش حوادث و خاموشی‌ها و همچنین متعادل سازی بارگیری تجهیزات از دیگر اهداف افتتاح این پروژه‌ها است.
 در تلاش هستیم تجهیزات فرسوده صنعت برق را تعویض کنیم
 مدیرعامل شرکت برق منطقه خوزستان با بیان اینکه در تلاش هستیم تجهیزات فرسوده صنعت برق را تعویض کنیم، تصریح کرد:حدود
۳۰ درصد از شبکه و ۲۶ درصد پست‌های برق استان خوزستان عمر بالای ۳۰ سال دارند که این مساله به دلیل پیشرو بودن صنعت برق خوزستان در اجرای تاسیسات زیربنایی در سطح صنعت برق کشور است.
دشت بزرگ گفت: در روزهای سپری شده از تابستان شاهد رضایتمندی در جامعه مشترکان و ذی نفعان برق منطق های خوزستان هستیم و مجموعه مدیران صنعت برق با اراده کامل مشغول راهبری و مدیریت شبکه تا انتهای تابستان برای پاسخگویی به بار هستند و حاصل این رضایتمندی کسب رتبه برتر جشنواره شهید رجایی و اعلام رضایت و خرسندی مقام معظم رهبری از مجموعه اقدامات وزارت نیرو و صنعت برق بوده‌است.
این آیین افتتاح و بهره برداری به طور هم زمان در استان‌های خوزستان، خراسان شمالی و مازندران از طریق ویدئو کنفرانس برگزار  شد.