مدیر کل آموزش و پرورش یزد: طرح‏های تقویتی جایگزین افزایش زمان سال تحصیلی می‏شود

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت:با جایگزینی طرح‎های تقویتی، هیچگونه افزایش زمان سال تحصیلی نخواهیم داشت. محمد کاظم رحیمی نژادبه مناسبت درپیش بودن هفته معلم در نشست خبری با رسانه‏های یزد افزود:طرح جبران تحصیلی دانش‌آموزان در سال تحصیلی اجرا می‎شود و هیچگونه افزایش زمان سال تحصیلی نداریم و تنها طرح‌های تقویتی برای تقویت بنیه تحصیلی دانش آموزان آسیب‌پذیر یا دانش آموزانی که نیاز به تلاش بیشتر دارند، اجرا می‌شود.


 


یزد-اکبرخیرخواه
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت:با جایگزینی طرح‎های تقویتی، هیچگونه افزایش زمان سال تحصیلی نخواهیم داشت. محمد کاظم رحیمی نژادبه مناسبت در
پیش بودن هفته معلم در نشست خبری با رسانه‏های یزد افزود:طرح جبران تحصیلی دانش‌آموزان در سال تحصیلی اجرا می‎شود و هیچگونه افزایش زمان سال تحصیلی نداریم و تنها طرح‌های تقویتی برای تقویت بنیه تحصیلی دانش آموزان آسیب‌پذیر یا دانش آموزانی که نیاز به تلاش بیشتر دارند، اجرا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتباراز سوی وزارت آموزش و پرورش، این طرح طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش استان ویژه مقطع ابتدایی اجرا می‌شود.
این مسئول در ارتباط با اجرای طرح امین گفت: طرح امین جهت ارتقای سطح کمی و کیفی مشاوره مذهبی مدارس با کمک روحانیون مشتاق به این طرح در ۳۰۰ مدرسه در سطح استان اجرا شده و مدارسی که از این طرح استفاده کرده‌اند در حوزه فعالیت‌های تربیتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی موفق بوده‌اند.
رحمی نژاد در بخش دیگری از سخنانش به
 12 راهکار ارائه شده به عنوان استراتژی آموزش و پرورش استان که در مراسم معارفه تشریح شد، اشاره و از جمله آنها را بحث حضوری کردن مدارس خواند و در این مورد گفت:بر این باوریم که خسارات غیرحضوری کردن مدارس به مراتب بیشتر از برگزاری حضوری آنهاست.
وی خاطرنشان کرد: کرونا با همه آسیب‏ها و خطرات و مشکلات و توقف هایی که در زندگی بشر ایجاد کرد، حداقل برای ما ایرانیان این را ثابت کرد که هیچ چیز جای مدرسه و معلم را نمی گیرد و همچنین ثایت کرد که سخترین کار را در شرایط کرونا، معلمان ما داشتند.
وی با تاکید بر این که هر چه از تلاش معلمان در این دوران کرونایی قدردانی کنیم، باز هم کم است، گفت: علاوه بر این از معلم‌یارانی که در این دو سال برای پر کردن خلا آموزش مجازی به عنوان پدر، مادر، خواهر و برادر کمک کردند، تشکر ویژه داریم.
رحیمی نژاد در ادامه از مصوبه رتبه‌بندی معلمان به همت نمایندگان مجلس و دولتمردان در اواخر
 سال گذشته و مصادف با تصویب قانون بودجه نیز قدردانی کرد و گفت: امیدواریم در اولین فرصت این موضوع جنبه‌ی اجرایی پیدا کرده و در احکام کارگزینی درج شود.