۴۸ درصد مردم سمنان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه استقبال مردم از واکسیناسیون کرونا در شهرهای تابعه دانشگاه کم شده است، گفت: ۴۸ درصد مردم تحت پوشش دانشگاه واکسن دز سوم دریافت کردند.

 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه استقبال مردم از واکسیناسیون کرونا در شهرهای تابعه دانشگاه کم شده است، گفت: ۴۸ درصد مردم تحت پوشش دانشگاه واکسن دز سوم دریافت کردند.
کامران قدس در گفتگو با مهر، درباره شرایط واکسیناسیون کرونا بیان کرد: در مجموع میزان کلی واکسیناسیون کرونا در شهرهای تابعه دانشگاه به حد خوبی رسیده اما استقبال مردم در برهه کنونی کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه ۹۴ درصد مردم تحت پوشش دانشگاه واکسن دز اول دریافت کردند همچنین در دز دوم این رقم به ۸۴ درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: ۴۸ درصد از مردم شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان دز سوم کرونا را دریافت کرده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه کاهش استقبال مردم شاید به خاطر عادی انگاری ویروس کرونا باشد که خطرناک است، گفت: از مردم می‌خواهیم که برای واکسیناسیون به خصوص دز سوم اقدام
کنند.
قدس با بیان اینکه در میزان فوتی و همچنین بستری شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان هستیم، افزود: این کاهش سبب نمی‌شود که ما با نوعی عادی انگاری روبرو شویم و خطر شیوع مجدد کرونا را جدی نگیریم.
وی با بیان اینکه همچنان باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد، گفت: واکسیناسیون کرونا در دز سوم، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و … از جمله مواردی است که ما در مراسم لیالی قدر به مردم توصیه می‌کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: والدین دانش آموزان بعضاً تمایل ندارند که فرزندانشان از پنج الی
۱۲ سال واکسن دریافت کنند در حالی که ما به آنها اطمینان می‌دهیم که با خیال راحت واکسیناسیون کودکان خود را انجام دهند.
قدس درباره سرخک نیز، ابراز کرد: مواردی دیده شده که در دبستان‌های سمنان با توجه به جمعیتی که وجود دارد، علائم دیده می‌شود که علاوه بر کرونا می‌تواند علائم سرخک نیز باشد لذا در شهرهای تابعه دانشگاه چند مورد از این دست مشاهده شده که برای آزمایش اقدام کرده‌ایم اما فعلاً هیچ تستی مثبت نشده است هرچند نمی‌توانیم اطمینان کنیم که هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.