ترامپ ادعاي تحرکات روسيه عليه سربازان آمريکا در افغانستان را "اخبار جعلي" خواند

رئيس جمهوري آمريکا در سه توييت، گزارش نيويورک تايمز را که مدعي تحرکات روسيه عليه سربازان آمريکا در افغانستان شده بود،"اخبار جعلي" توصيف کرد.


 

    رئيس جمهوري آمريکا در سه توييت، گزارش نيويورک تايمز را که مدعي تحرکات روسيه عليه سربازان آمريکا در افغانستان شده بود،"اخبار جعلي" توصيف کرد.

    به گزارش ايسنا، دونالد ترامپ در توييتي نوشت: "هيچ‌کس به من يا مايک پنس، معاون رياست جمهوري يا مارک ميدوز، رئيس دفتر کاخ سفيد درباره به اصطلاح حملات به سربازان ما در افغانستان از سمت روسيه – که به نقل از يک منبع ناشناس در اخبار جعلي نيويورک تايمز گزارش شده- اطلاع نداده است".

    وي در توييتي ديگر در همين رابطه نوشت: "همه در حال انکار اين موضوع هستند و حملات متعدد عليه ما صورت نگرفته است... هيچ‌کس بيشتر از دولت ترامپ به روسيه سخت نگرفته است. با حضور جو بايدن و اوباماي فاسد، روسيه فرصت تاخت‌وتاز داشت و مهم‌ترين بخش‌هاي اوکراين را به تصاحب خود درآورد. شکارچي کجاست؟ احتمالاً مطلب ساختگي ديگري از نيويورک‌تايمز، درست مثل شوخي فريب‌کارانه آن‌ها در مورد روسيه که با شکست مواجه شد. "منبع" آن‌ها چه کسي است؟

    رئيس جمهوري آمريکا در توييت ديگري در رابطه با همين موضوع نوشت: "خنده‌دار است که ببينيم جو بايدن فاسد، بيانيه‌اي راجع به روسيه مي‌خواند که به شکل واضحي توسط گردانندگان او نوشته شده است. روسيه، بايدن و اوباما را در زماني که آن‌ها روي کار بودند، شکست داد؛ چنان شکست بدي که باعث شد اوباما بخواهد روسيه از "گروه 8" وقت بيرون برود. آمريکا در برابر همه‌ چيز ضعيف بود؛ به ويژه روسيه! "