همکاری اولیا برای بازگشت آموزش حضوری یک ضرورت است

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان: همکاری اولیا برای بازگشت آموزش حضوری یک ضرورت است



مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از سرگیری آموزش چهره به چهره را یک ضرورت برای کاهش آسیب پذیری دانش آموزان دانست و از اولیاء استان خواست تا برای حضور دانش آموزان در مدرسه براساس برنامه ریزی همکاری کنند.
محمد رحمتی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بازگشایی مدارس استان گیلان در ابتدای سال تحصیلی جدید و سپس از آبان ماه به صورت تدریجی آغاز شد و فعالیت آموزشی در واحدهای آموزشی جریان دارد.
وی افزود: دی ماه امسال نیز امتحانات دوره اول و دوم متوسطه در استان گیلان به صورت حضوری برگزار شد که با همکاری اولیاء ،
دانش آموزان و کادر آموزشی مدارس بدون هیچ مشکلی پایان یافت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان بیان داشت: پس از پایان ترم اول از روز شنبه نیز روند طبیعی آموزش دانش آموزان دنبال می شود که لازم است آرام آرام و با رعایت پروتکل های بهداشتی دانش آموزان به آموزش چهره به چهره بازگردند.
رحمتی با بیان اینکه در زمان حاضر تاکید ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش بر گسترش حداکثری کلاس های حضوری است، اظهار داشت: لذا فعلا بر اساس آیین نامه اجرایی در اختیار ما، آموزش های حضوری و غیرحضوری در مدارس را دنبال می کنیم، یعنی قسمتی از آموزش ها
به صورت حضوری و بخشی دیگر به صورت غیرحضوری انجام می شود.
وی با بیان اینکه رعایت توصیه های بهداشتی در مدارس با جدیت دنبال می شود، افزود: بنابراین از اولیاء درخواست می شود با توجه به همه برنامه ریزی ها و تمهیدات انجام شده روزهایی که برای دانش آموز
 به منظور حضور در مدرسه در نظرگرفته شده، برای آموزش حضوری فرزندشان همکاری کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه کلاس مجازی صرف نخواهیم داشت، اظهار داشت: از این به بعد اینکه دانش آموز در منزل تنها از فضای مجازی آموزش ببیند، نداریم.
استان گیلان دارای افزون بر ٣٧٠ هزار دانش آموز است.