افزایش ۷۲درصدی تست مثبت کرونا در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افزایش ۷۲ درصدی تست مثبت کرونا در هرمزگان خبر داد.

 


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افزایش ۷۲ درصدی تست مثبت کرونا در هرمزگان خبر داد.
به گزارش مهر، فاطمه نوروزیان  در جمع خبرنگاران بیان داشت: در موارد بستری نه تنها افزایش نداشتیم بلکه و ۱۴.۵ درصد کاهش به ثبت رسید که این موضوع به دلیل واکسیناسیون و مراجعه به موقع توسط شهروندان است و موارد فوت نیز از دو مورد در هفته ماقبل به یک مورد در هفته گذشته رسید.
وی خاطرنشان کرد: به جز شهرستان‌های ابوموسی و حاجی آباد، در تمامی شهرستان‏های استان شاهد افزایش موارد مثبت بودیم که این نشان‌دهنده شروع پیک سوم در استان هرمزگان است که امیدواریم با تکمیل هر چه سریع‌تر واکسیناسیون، به خصوص تزریق دُز سوم و رعایت پروتکل‌ها و رعایت قرنطینه، مانع از شروع پیک و بحران این بیماری در استان شویم.
به گفته نوروزیان، کرونای اُمیکرون اکنون سویه غالب در این استان است و سرعت سرایت آن نیز بسیار بالاست، اضافه کرد: درصد بسیار بالایی از تست‌های کرونا در هرمزگان از نوع سویه اُمیکرون هستند و این سویه اکنون ویروس غالب در هرمزگان است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: به هیچ وجه علائم سرماخوردگی را دست کم نگیرید و آن را به حساسیت و سرمای هوا و … نسبت ندهید چرا که سرعت شیوع اُمیکرون بسیار بالاست و سرعت انتشار بسیار بالایی دارد.