گشت‌های پلیس در راه‌های آذربایجان‌شرقی ۳۵ درصد افزایش یافت

فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی:

فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی گفت:در راستای اجرای طرح زمستانی، امسال تعداد گشت‌های پلیس در راه‌های استان با ۳۵ درصد افزایش به ۹۶ مورد در هر روز رسیده است.

گشت‌های پلیس در راه‌های آذربایجان‌شرقی ۳۵ درصد افزایش یافت


 


تبریز-توفیقی
فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی گفت:در راستای اجرای طرح زمستانی، امسال تعداد گشت‌های پلیس در راه‌های استان با ۳۵ درصد افزایش به ۹۶ مورد در هر روز رسیده است.
سرهنگ رضا کریمی نژاد افزود: در طرح تابستانی و روزهای عادی سال روزانه ۷۵ گشت پلیس
 با استقرار و حرکت در راه های مختلف آذربایجان شرقی بر رفت و آمد خودروها کنترل و نظارت
 داشتند.
وی با تاکید بر افزایش ۷۵ درصدی برخورد با تخلفات حادثه ساز از سوی پلیس راه آذربایجان شرقی، اظهار داشت:برای کاهش آمار تصادفات در جاده های برون و درون شهری، هم اکنون در هفت گردنه سخت عبور استان، سه گشت پلیس راه به صورت شبانه روزی مستقر بوده و بر تردد خودروها کنترل و نظارت می‏کنند و از ادارات مرتبط مانند راهداری و حمل و نقل
جاده ای و شهرداری خواسته شده تا حداکثر تلاش خود را برای ارتقای ایمنی راه و جاده ها انجام دهند.
فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش حدود ۲۰ درصدی آمار تصادفات منجر به فوت در سطح استان در سال جاری، گفت: در هشت ماه سال جاری در اثر سوانح رانندگی در جاده های استان ۴۶۲ نفر جان باخته اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۶ نفر افزایش یافته است.
سرهنگ کریمی نژاد، ادامه داد: در این مدت حدود ۳۸۶ تصادف در جاده های استان گزارش شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است و در هر تصادف به‌ طور میانگین ۱.۲ نفر فوت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه در بروز تصادفات چهار عامل انسانی، راه، وسیله نقلیه و شرایط محیطی نقش ایفا
می کنند، یادآوری کرد:عامل انسانی با ۸۰ درصد بیشترین نقش را به خود اختصاص داده است.
فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: ارتقای سطح آگاهی رانندگان و آموزش به مردم، بازنگری در قوانین و مقررات رانندگی، ارتقای سطح استحکام خودروها، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار
 و مسافر، افزایش تعداد دوربین های کنترل سرعت در جاده ها و ارتقای سطح ایمنی جاده ها از جمله اقدامات مورد نیاز برای کنترل و کاهش آمار تصادفات جاده ای در سطح استان است.
سرهنگ کریمی نژاد، افزود: علاوه بر کنترل این عوامل، باید راننده نیز برای انجام سفر از نظر روحی و روانی آمادگی لازم را داشته باشد و شرایط لازم برای سفر وی مهیا شود.