ثبت نام ۴۶ هزار زنجانی در نهضت ملی مسکن

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۴۶ هزار و ۸ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

ثبت نام ۴۶ هزار زنجانی در نهضت ملی مسکن

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۴۶ هزار و ۸ نفر  در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کردلو، رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان به آمار ثبت نامی‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تا
 ۵ دی ماه امسال ۴۶ هزار و ۸ نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.
او با بیان اینکه در شهر زنجان ۳۴ هزار و ۴۵۲ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، افزود
:۳ هزار و ۴۵۶ نفر در شهرستان ابهر و در سایر شهر‌های با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر هم ۸ هزار و ۱۰۰ نفر در این طرح نام نویسی کرده اند.
رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان، استقبال زنجانی‌ها از
ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن را بسیار مطلوب اعلام کرد و ادامه داد: سهمیه پیش بینی شده برای ساخت مسکن در قالب قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن در  کشور برای چهار سال آینده ۴ میلیون واحد است که از این تعداد ۷۱ هزار و ۱۳۵ واحد سهمیه استان زنجان است.
کردلو بابیان اینکه این تعداد واحد مسکونی برای ۴ سال آینده در قالب‌های متنوع برای اقشار مختلف جامعه در استان زنجان ساخته می‌شود، گفت: تولید مسکن در بخش روستایی به تعداد ۲۰ هزار واحد، استیجاری ۳ هزار و ۲۳ واحد، ۱۲ هزار و ۲۸ واحد توسط بخش خصوصی، در محلات هدف بازآفرینی
 ۹ هزار و ۲۱ واحد، همچنین در قالب تفاهم نامه‌های منعقده ۹ هزار و ۲۱ واحد، برای دهک‌های متوسط به بالا هم ۳ هزار و ۷ واحد و تأمین مسکن برای گروه‌های با درآمد متوسط به پایین ۳ هزار و ۷ واحد و گروه‌های کم درآمد هم ۱۲ هزار و ۲۸ واحد تعیین شده است.
رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان افزود: در سفر رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به زنجان، کلنگ ۱۷ هزار و
 ۴۳۰ واحد زده شد و ۳ هزار و ۴۷۴ واحد مسکونی هم در قالب فاز نخست طرح نهضت ملی مسکن
پیمان سپاری شد و در حال اجرا است.
کردلو با بیان اینکه در کل بیش از ۲۱ هزار و احد مسکونی در این استان در حال اجرا است، یاد آور شد: تأمین زمین برای ۲۱ هزار واحد مسکونی در زنجان صورت گرفته و پیمان سپاری شده است.
وي ادامه داد: استان زنجان در فاز نخست
نهضت ملی مسکن به لحاظ تائید نهایی متقاضیان، ثبت نامی ها، تخصیص پروژه و مبلغ واریزی نسبت به جمعیت، رتبه نخست کشوری را از آن خود کرده است.
رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن
راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رئیس‌جمهور از ۲۸ مهرماه در سامانه
saman.mrud.ir آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.