قرارگاه بحران آب در اردبیل تشکیل شد

با تداوم شرایط خشکسالی؛

با تداوم شرایط خشکسالی؛ قرارگاه بحران آب در اردبیل تشکیل شد

 


فرماندار شهرستان اردبیل از تشکیل قرارگاه بحران آب و مدیریت مصرف در این بخش در شهر اردبیل خبر داد.
به گزارش مهر، مسعود امامی یگانه در نشست با مدیران آبفای
 استان اردبیل اظهار کرد: زنگ خطر بحران آب و تداوم خشکسالی به صدا درآمده و اگر غفلت و کوتاهی کنیم، عوارض آن گریبان همه ما را خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: ما در دشت اردبیل به شدت با کمبود منابع آب به ویژه در مصرف آب شرب و کشاورزی روبه‌رو هستیم که از هم اکنون ضروری است تا مدیران آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای تدبیری بیندیشند تا با ورود به سال جدید این بحران تشدید نشده بلکه با راهکاری مناسب و اساسی مدیریت را در این بخش شاهد باشیم.
فرماندار اردبیل به کاهش ۵۰ درصد متوسط بارش در ۳ ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل و میانگین بلند مدت اشاره کرد و گفت: همچنان روند کاهشی بارندگی‌ها دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را چندین برابر کرده و اگر فکری اساسی در این زمینه نکنیم قطعاً در سال آینده هم در تأمین آب شرب و هم کشاورزی به عنوان مایه حیات با تنگناها و سختی‌هایی روبه‌رو خواهیم شد.
امامی یگانه افزود: بر همین اساس تصمیم گرفتیم تا در مرکز استان قرارگاه بحران آب و مدیریت مصرف را راه‌اندازی کنیم تا آب و فاضلاب با برنامه‌ریزی دقیق بتواند اقدامات مؤثر و راهگشایی را در این حوزه انجام دهد.
مدیرعامل آبفای استان اردبیل نیز در ادامه این جلسه به اجرای
۲ طرح اساسی در مرکز استان اشاره کرد و ادامه داد: اصلاح زوم‌بندی در شهر اردبیل و ارتقا کمی و کیفی تصفیه‌خانه آب از پروژه‌های مهم و اساسی در شهر اردبیل است.
علیرضا نعمت سلطانی خاطر نشان کرد: اوایل سال آینده هر دوی این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید ولی انتظار می‌رود هموطنان همچنان در مصرف بهینه آب دقت لازم را داشته باشند و در کنار آن توسعه کشت محصولات کم آب‌بر به عنوان راهبرد اساسی مورد تاکید و توجه ما است.
وی اضافه کرد: طرح‌های خوبی در حوزه کشاورزی در سطح شهرستان اردبیل در حال اجراست که تاکنون ۸ هزار هکتار اراضی خرد به سیستم نوین آبیاری مجهز شدند و طرح توسعه‌ای در این زمینه در سد پیله‌سحران به میزان ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار و سد یامچی به میزان یک‌هزار و ۸۵۰ هکتار در حال اجراست.