افتتاح سد نمرود تا پايان سال ۹۹

استاندار تهران:

استاندار تهران با اشاره به درخواست مردم مبنی بر انتقال از «سُله بن» به «چزکین» گفت: این موضوع بررسی می‌شود و سد نمرود نیز با ۸۶ درصد پیشرفت تا پايان سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح سد نمرود تا پايان سال ۹۹


استاندار تهران با اشاره به درخواست مردم مبنی بر انتقال از «سُله بن» به «چزکین» گفت: این موضوع بررسی می‌شود و سد نمرود نیز با ۸۶ درصد پیشرفت تا پايان سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.
به گزارش خبرنگار آفرینش، انوشیروان محسنی بند پی در حاشیه بازدید از روستای سله بن فیروزکوه در جمع خبرنگاران در خصوص موضوع حقابه و جابه جایی این روستا اظهار داشت: طی بازدیدی که امروز صورت گرفت مشاهده شد که بیش از ۹۵ درصد بدنه سد نمرود تمام شده و به طور کلی ۸۶ درصد پروژه پیشرفت فیزیکی داشته است که بر اساس تاکید رئیس جمهور همه پروژه‌هایی که بالای ۸۵ درصد پیشرفت دارند اهتمام بر این است که تا پایان دولت مورد افتتاح و بهره برداری قرار بگیرند.
وی با اشاره به اینکه پروژه سد نمرود بیش از ۱۵ سال است که در دست اجرا می‌باشد گفت: در حال حاضر جبهه کاری برای پروژه فراهم است و و پیمانکاران به خوبی در حال انجام اجرای پروژه هستند.
استاندار تهران مسئله دیگر موجود در اجرای پروژه سد نمرود را جابه جایی مردم سله بن عنوان کرد و بیان داشت: این جابه جایی با استقبال کم مردم مواجه شده و جایی که شورای توسعه و برنامه ریزی استان برای جابه جایی تعیین کرده منطقه چزکین و حدود ۵۲ هکتار است که برخی از مردم ابراز نارضایتی داشتند که امروز با آنها گفتگو کردیم و مکان دیگری را پیشنهاد دارند که حوالی همان روستا است و مقرر شد هیأتی از مرکز مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی، بازرسی و استانداری و بنیاد مسکن بررسی کنند که از لحاظ فنی ویژگی‌هایی برای سکونت داشته باشد آنجا ارجح داده می‌شود اما در مطالعات اولیه نشان داده شده که این منطقه با رانش زمین مواجه است و این موضوع به بخش مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی ارجاع داده شده که بررسی علمی انجام و مسئله اجتماعی مردم مبنی بر سکونت در آن منطقه حل شود.
محسنی بندپی در خصوص تخصیص آب نیز اظهار داشت: باید اعلام کنیم که ظرفیت سالیانه این سد ۱۲۰ میلیون متر مکعب در سال است و تخصیصی که برای فیروزکوه در نظر گرفته شده به نظر می‌آید که مردم و مسئولین شهرستان متقاضی تجدید نظر در تخصیص این سهمیه بودند که در این راستا نیز با وزارت نیرو بررسی صورت می‌گیرد.
وی گفت:برای اینکه زمینه برای اشتغال روستاییان فراهم شود انتقال آب به ۹۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و ۷ هکتار هم برای دامداری روستایی در نظر گرفته شده که به سرعت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی اقدامات لازم را در این زمینه انجام خواهند داد.
استاندار تهران بیان داشت: برای بهره برداری از سد تمام تلاش این است که تا پایان سال ۹۹ در صورت تأمین اعتبار بهره برداری می‌شود و در اولویت دولت قرار دارد.