استاندار اردبیل: ناحیه صنعتی ویژه صنایع تبدیلی در پارس آباد راه اندازی می‌شود

استاندار اردبیل: ناحیه صنعتی ویژه صنایع تبدیلی در پارس آباد راه اندازی می‌شود

استاندار اردبیل: ناحیه صنعتی ویژه صنایع تبدیلی در پارس آباد راه اندازی می‌شود

 

 


استاندار اردبیل گفت: شهرستان پارس آباد به عنوان قطب کشاورزی کشور و محل تولید محصولات استراتژیک است، بنابراین ایجاد ناحیه صنعتی ویژه صنایع تبدیلی در این شهرستان ضرورت دارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان پارس آباد گفت: تا ۱۰ روز آینده زمین مورد نیاز ناحیه صنعتی ویژه صنایع تبدیلی بررسی و استعداد یابی شود تا مجوز لازم را از تهران پیگیری و اخذ کنیم.
او با بیان اینکه استقبال سرمایه گذاران برای
راه اندازی واحد‌های صنایع تبدیلی کشاورزی در منطقه قابل توجه است گفت:تولید انواع محصولات کشاورزی، باغی، دامی و بادام زمینی و گوجه فرنگی در پارس آباد ضرورت ایجاد واحد‌های صنایع تبدیلی را دوچندان کرده است.
استاندار اردبیل با بیان اینکه پارس آباد قطب اصلی کشاورزی منطقه است، عنوان کرد: توسعه کشاورزی، مجموعه گلخانه‌ها و کشت و صنعت در منطقه
پارس آباد می‌تواند سبب اشتغالزایی و تولید ثروت شود، پس باید کار‌های زیربنایی اساسی برای کاهش معضلات اجتماعی و بهبود معیشت مردم انجام داد.
عاملی بحث گردشگری کشاورزی و رینگ دور دریاچه کشت و صنعت مغان را یادآور شد و افزود: طبق گزارش طرح جامع گردشگری دریاچه
کشت و صنعت مغان تدوین شده و با اعتباری بالغ بر
 ۲.۵ میلیارد تومان رینگ دور دریاچه در حال انجام است.
او تنش آبی و مشکل آب قشلاقات را یک بحث بزرگ و دغدغه اصلی مردم منطقه دانست و افزود:مشکل خسکسالی، کمبود آب کشاورزی و
آب شرب در همه استان‌ها به یک درد مشترک تبدیل شده و باید با مدیریت و پیگیری و تامین اعتبار لازم این مشکلات را کاهش دهیم.
استاندار اردبیل همچنین با اشاره به برخی از پروژه‌های در دست احداث شهرستان پارس آباد عنوان کرد: پروژه‌های آبرسانی و تصفیه خانه‌ها از مهمترین طرح‌های این شهرستان است و انتظار می‌رود با مدیریت بهتر و با اطلاع رسانی به موقع به مردم جلوی ضرر و زیان کم آبی را گرفت.
عاملی بیان کرد: جاده پارس آباد به سربند و بران به عنوان حادثه خیزترین محور‌های مسیر است که برای احداث آن تخصیص اعتبار شد تا بزودی تکمیل شود و نیز عملیات تعریض جاده پارس آباد به بیله سوار آغاز و در کمترین زمان ممکن به پایان خواهد رسید.