نشست مشترک دانشگاه شهید چمران اهواز و شرکت برق منطقه ای خوزستان

نشست‏های تخصصی شرکت برق منطقه ای خوزستان با معاونت پژوهشی و فناوری و اساتید برجسته دانشکده های اقتصاد و مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

نشست مشترک دانشگاه شهید چمران اهواز  و شرکت برق منطقه ای خوزستان

اهواز-محمدي
نشست‏های تخصصی شرکت برق منطقه ای خوزستان با معاونت پژوهشی و فناوری و اساتید برجسته دانشکده های اقتصاد و مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.
این نشست‏ها به مناسبت هفته پژوهش با هدف نزدیکی بین صنعت و دانشگاه و هدفمندسازی تحقیق های دانشگاهی متناسب با چالش‎ها و مشکلات واقعی صنعت برق، به ویژه نیازهای پژوهشی شرکت برق منطقه ای خوزستان برگزار شده است.
در نخستین نشست که با موضوع راه های
 برون رفت از مشکلات اقتصادی در بخش انرژی و روش‏های تامین منابع مالی پروژه‏های صنعت برق با حضور معاون پژوهشی و فناوری و اساتید دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران و معاونت برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان برگزار شد، مشکلات اقتصادی صنعت برق آسیب شناسی و مورد نقد و بررسی قرار گرفت و مقرر شد مسائل مطرح شده، در موضوعات تحقیقی دانشگاه گنجانیده و برای آنها
 راه حل‏های علمی تدوین شود.
نشست دیگری نیز با موضوع رمز ارزها؛ فرصت‏ها و تهدیدها و راه های شناسایی مراکز غیرمجاز، با حضور اساتید گروه برق دانشکده مهندسی برگزار و چالش‏های این حوزه، راه های برون رفت از آن و نقاط قوت و ضعف صنعت برق در تعامل با موضوع رمزارزها آسیب شناسی شد.
فرسودگی شبکه برق ایران و ارائه راهکارهای اجرایی، همینطور روش‏های کاهش پیک بار و عبور موفق از پیک بار سال‏های آتی از دیگر محورهایی است که بنا شده در آینده در خصوص آن جلسات مشترکی بین شرکت برق منطقه ای خوزستان و دانشگاه
شهید چمران اهواز برگزار شود.
بر اساس این گزارش، شرکت برق منطقه ای خوزستان از دیرباز تاکنون رابطه خوب و مستمری با مراکز دانشگاهی به ویژه دانشگاه مادر شهید چمران اهواز داشته است و با همکاری با مراکز علمی توانسته بسیاری از نیازهای تحقیقاتی و پژوهشی خود را برطرف کند.