تصادفات همچنان قربانی می گیرند

خبرحادثه تصادف سرویس مدرسه دانش آموزان کرمانشاهی که منجر به مرگ دو تن از آنها و مجروح شدن ۱۶ تن دیگر شد،باردیگر داغی بردل خانواده ها و ملت ایران گذاشت. گویا دیگر برای ما عادی شده است که به طور روزانه اخبار تصادفات و مرگ هموطنان براثر تصادفات جاده ای را مشاهده و به سادگی از کنارش عبور کنیم.

تصادفات همچنان  قربانی می گیرند

خبرحادثه تصادف سرویس مدرسه دانش آموزان کرمانشاهی که منجر به مرگ دو تن از آنها و مجروح شدن 16 تن دیگر شد،باردیگر داغی بردل خانواده ها و ملت ایران گذاشت. گویا دیگر برای ما عادی شده است که به طور روزانه اخبار تصادفات و مرگ هموطنان براثر تصادفات جاده ای را مشاهده و به سادگی از کنارش عبور کنیم.
عادی شده است چون تدبیری برای آن اندیشیده نمی شود،چون نهادها و دستگاه هایی که در این حوزه مسئولیت دارند هیچ کدام وظیفه خود را متعهدانه پیگیری نمی کنند.
همچنان خودروهای تولید بیش از نیم قرن پیش درحال تردد هستند و قصدی برای جلوگیری از تردد آنها و دادن تسهیلات به مالکان برای جایگزینی خودروهای جدید وجود ندارد. خودروهای جدید نیز همچنان با کیفیت پایین و قیمت بالا با نهایت سود به نفع خودروسازان ادامه دارد و کسی به استانداردهای کیفی توجه ندارد و حتی مولفه های استاندارد را نیز تغییر داده اند.
با چنین رویکردی به نظر می رسد حضور و ماهیت وجودی
دستگاه های ذی ربط بی معناست و اگر قرار به عدم تغییر است می توان این سازمان ها و نهادها را از ساختار اداری کشور حذف کرد!.اما باید توجه داشت که کشته شدن چند هزار نفر طی یک دهه براثر تصادف فاجعه ای است که جبرانش غیرممکن خواهد بود.