کاهش چشمگیر شاخص‌های شیوع کرونا در استان اردبیل

روند نزولی شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل به شکل آهسته ادامه دارد به طوری که بستری روزانه، مجموع بستری مبتلایان کرونا به طور چشمگیری کاهش یافت و شمار جان‌باختگان کووید.۱۹ نیز بار دیگر به صفر رسید.

کاهش چشمگیر شاخص‌های شیوع کرونا در استان اردبیل

روند نزولی شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل به شکل آهسته ادامه دارد به طوری که بستری روزانه، مجموع بستری مبتلایان کرونا به طور چشمگیری کاهش یافت و شمار جان‌باختگان کووید.۱۹ نیز بار دیگر  به صفر رسید.
به گزارش  ایرنا و بنا به اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، طی دو روز گذشته مجموع بستری مبتلایان کرونا در مراکز درمانی این استان به ۱۶۸ نفر کاهش یافته که ۷۲۹ نفر کمتر از بالاترین آمار ثبت شده در این زمینه است.
بنا به اعلام این مرجع، طی دو روز گذشته ۲۳ فرد جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند که این میزان بستری نیز
پایین ترین رقم در چهار ماه گذشته بوده و نسبت به بالاترین آمار ثبت شده سه ماه، ۱۶۶ نفر کاهش را نشان می‌دهد.
بر اساس اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، در دو روز گذشته شمار جان‌باختگان کووید.۱۹ در این استان برای نهمین بار در
 ۲ ماه گذشته به صفر رسیده و مجموع فوتی‌های کرونا در این استان در ۲۱ ماه گذشته و در خلال پنج موج، در رقم
 ۲ هزار و ۵۶۳ نفر ثابت ماند.
بر اساس اعلام دانشگاه
 علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، هم اکنون شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت زرد قرار دارد و شاخص شمار ابتلای جدید، آمار بستری همزمان و تعداد جان‌باختگان روند آرام کاهشی را طی می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل وضعیت کنونی شیوع کرونا در این استان را همچنان شکننده خواند و با اشاره به احتمال صعودی شدن شیوع کرونا در این استان گفت: کنترل شیوع کرونا بدون همراهی مردم میسر نیست.
 امیدواریم که این استان دچار موج ششم کرونا نشود
وی از مراجعه ۶۶ فرد مشکوک به ابتلای کووید.۱۹ به مراکز درمانی استان اردبیل در دو روز گذشته خبر داد و بیان کرد: امیدواریم که این استان دچار موج ششم کرونا نشود.
دکتر حبیب‌زاده همچنین از بستری شدن ۴۵ نفر از مبتلایان به کرونا
 در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل طی دو روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در دو روز گذشته
 ۳۱ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.
وی اضافه کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۶۱۳ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به تزریق ۲ دُز واکسن برای بیش از ۷۰ درصد جمعیت هدف در استان اردبیل گفت: تاکنون
۸۷۹ هزار و ۴۳۳ دُز واکسن نوبت اول و ۷۰۳ هزار و ۸۴۹ دُز واکسن نوبت دوم در این استان تزریق شده است.
وی از افزایش سرعت واکسیناسیون در این استان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا و نیز تزریق
دُز سوم برای ۱۱ هزار و ۳۳۱ نفر از واجدان شرایط خبر داد و افزود: امیدواریم با ادامه همین روند، تا آخر همین ماه، تمام گروه‌های سنی و بسیاری از گروه‌های شغلی واکسینه شوند.
دکتر حبیب‌زاده تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر
است.
وی بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، کوثر، سرعین، مشکین‌شهر، پارس‌آباد، بیله‌سوار، خلخال، اصلاندوز در وضعیت زرد و شهرستان گرمی، نیر و نمین در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در ادامه با هشدار به احتمال گسترش شیوع کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر دو دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.