۴۰۶ هزار نفر از پایانه مرزی آذربایجان غربی تردد کردند

۴۰۶ هزار نفر از پایانه مرزی آذربایجان غربی تردد کردند

 



رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری
 وحمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی ازتردد ۴۰۶ هزار مسافر از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه از پایانه های مرزی استان خبر داد.
رحیم غلامیان در گفتگو با مهر با اشاره به بازگشایی پایانه‌های مرزی برای تردد مسافری از نیمه دوم سال جاری پس از یک و نیم سال تعطیلی کرونایی افزود: در ابتدای سال جاری با توجه به محدودیت‌های کرونایی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی استان به صورت محدود و با شرایط خاص انجام می‌گرفت اما در حال حاضر با رفع این محدودیت‌ها با توجه واکسیناسیون گسترده رشد نزدیک به ۲۷۷ درصدی تردد مسافر در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته را شاهد هستیم.
وی ادامه داد: بیشترین آمار تردد مقدار مسافر از پایانه‌های مرزی استان تا پایان هفت ماهه سال جاری متعلق به پایانه مرزی بازرگان با مجموع نزدیک بر ۱۸۴ هزار تردد مسافر داخلی و خارجی بوده که این مقدار بیشتر از ۱۶۳ درصد بیشتر از مقدار تردد مسافر در هفت ماهه اول سال قبل است.
رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری
 و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی یادآور شد: بر اساس میزان رشد تردد مسافر، پایانه مرزی رازی شهرستان خوی با بالغ بر ۲۷۴۱ درصد رشد رتبه اول را در بین پایانه‌های مرزی استان به خود اختصاص داده است.
بر اساس تصمیم ستاد مقابله با بیماری کرونا استان با توجه به بهبود شرایط و واکسیناسیون تمام مرزهای زمینی استان از روز جمعه ۱۶ مهر ماه سال جاری باز شده و مسافرین با ارائه تست منفی آزمایش PCR و کارت واکسن دو دوز کرونا می‌توانند از مرزها تردد کنند.