فقط یک امتیاز تا رسیدن به جام جهانی

ایران چگونه به جام جهانی صعود خواهد کرد؟

تیم ملی فوتبال ایران با نتایجی که در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بدست آورده، در آستانه صعود به این رقابت‌ها قرار گرفته اما هنوز هیچ چیزی قطعی نیست.

فقط یک امتیاز تا رسیدن به جام جهانی


 


تیم ملی فوتبال ایران با نتایجی که در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بدست آورده، در آستانه صعود به این رقابت‌ها قرار گرفته اما هنوز هیچ چیزی قطعی نیست.
گفتنی است، تیم ملی فوتبال ایران دو دیدار اخیر خود مقابل لبنان و سوریه را با پیروزی پشت سر گذاشت و مسیر صعود خود به جام جهانی را بسیار هموار کرد. حالا می‌خواهیم نگاهی به مسیرهای صعود تیم ملی به قطر را پیدا کنیم.
ملی‌پوشان در حال حاضر با پنج برد و یک تساوی ۱۶ امتیازی شده و در صدر جدول گروه A قرار دارند. کره جنوبی با ۱۴ امتیاز نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده ایران است. امارات با ۶ امتیاز، لبنان با پنج، عراق با چهار و سوریه با ۲ امتیاز به ترتیب در رده‌های سوم تا ششم جدول این گروه قرار گرفته‌اند.
شاگردان «دراگان اسکوچیچ» چهار بازی دیگر در انتخابی جام جهانی پیش رو دارند. آن‌ها باید در روزهای هفتم و دوازدهم بهمن‌ماه باید در تهران، از عراق و امارات میزبانی کند. تیم ایران در دو دیدار پایانی خود نیز در روز چهارم فروردین‌ماه میهمان کره جنوبی است و در دیدار پایانی‌اش باید در روز نهم فروردین‌ میزبان لبنان باشد.
ایران در صورت پیروزی برابر عراق در دیدار بعدی خود بدون توجه به دیگر نتایج، به جام جهانی قطر صعود خواهد کرد.ملی‌پوشان ایران اگر برابر عراق به تساوی برسند و دیدارهای تیم‌های امارات و لبنان نیز برابر حریفان با تساوی یا شکست همراه شود، تیم ایران راهی قطر خواهد شد.
صعود ایران در صورت شکست برابر عراق به تاخیر می‌افتد. نکته جالب در این گروه این است که اگر تیم ایران در همه بازی‌های خود شکست بخورد و تیم کره همه بازی‌ها را با پیروزی پشت‌ سر بگذارد، بازهم تیم ایران به جام جهانی صعود خواهد کرد.
 ایران بالاتر از تمام قدرت‌های آسیا
تیم ملی فوتبال ایران بهترین آمار را در بین تمام تیم‌های حاضر در دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ از آن خود کرده است.
تیم ملی فوتبال ایران در ششمین دیدار خود در دور نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی با نتیجه سه بر صفر از سد سوریه گذشت تا با ۱۶ امتیاز در صدر جدول گروه A قرار گرفته و فاصله خود را با تیم سوم به ۱۰ امتیاز افزایش دهد.
   در سی‌اُمین تقابل سوریه و ایران هجدهمین پیروزی به دست آمد. ۱۱ تساوی و یک برد هم برای قرمزها به ثبت رسیده است. اولین و آخرین پیروزی سوریه به ۴۸ سال قبل برمی‌گردد.
   ایران پس از ۱۱ سال در خاک اردن به برد رسید. در سه مرتبه آخری که ملی‌پوشان به این کشور آمده بودند در کسب پیروزی ناکام ماندند. البته که سوریه در هر سه تقابل با ایران در اردن باخته است.
   دراگان اسکوچیچ در سیزدهمین آزمون سرمربیگری خود به دوازدهمین پیروزی دست پیدا کرد. او همچنین به اولین سرمربی بعد از حشمت مهاجرانی تبدیل شد که در هر دو مسابقه رفت و برگشت با سوریه در انتخابی جام جهانی به پیروزی دست پیدا کرده است.
   سردار آزمون با گلی که به سوریه زد، در کنار جواد نکونام به سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران تبدیل شد(۳۹ گل). او همچنین در کنار علی دایی با چهار گل زده، بیشترین گل را وارد دروازه سوریه کرده است.
   سوریه در سال ۲۰۲۱ سه بار با ایران روبرو شد و هر سه بازی را با شکست پشت سر گذاشت و هیچ گلی به ثمر نرساند و هفت گل دریافت کرد. این تیم بازنده هر چهار تقابل اخیر با ایران بوده است.
   نزار محروس در ۶ مسابقه‌ای که هدایت سوریه را به عهده داشته چهار شکست و دو تساوی عایدش شده؛ او ۳۳ درصد از باخت‌هایش را مقابل ایران تجربه کرده است.
  ایران در حال حاضر با ۱۱ گل زده، ۲ گل خورده و تفاضل گل مثبت ۹ و ۱۶ امتیاز نه تنها صدرنشین گروه A است بلکه بهترین تیم مرحله سوم در هر کدام از این فاکتورها به حساب آمده و در امتیاز و گل خورده عربستان و کره جنوبی را کنار خود می‌بیند.