بیش‌ از ۶٠ درصد از مردم نیکشهر در بخش کشاورزی مشغول بکارند

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر:

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر: بیش‌ از ۶٠ درصد از مردم نیکشهر در بخش کشاورزی مشغول بکارند


مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: بیش‌از ۶٠ درصد از مردمان سرزمین نخل و کوهستان «نیکشهر» در بخش کشاورزی مشغول بکارند.
حبیب رئیسی در گفت و گو با مهر، اظهار داشت: در شهرستان نیکشهر ٧ هزار و ٧٠٠ هکتار از اراضی زیر کشت محصولات زراعی و باغی است که ماحصل زحمات کشاورزان سخت کوش این منطقه تولید بیش از ٨۶ هزار تن انواع محصولات است که به بازار مصرف عرضه می‌شود.
وی با اشاره به وابستگی ٨۵ درصدی کشاورزی منطقه به آب
 ٣۴٨ رشته قنات موجود شهرستان نیکشهر است، افزود: از مجموع کل تولیدات زراعی و باغی نیکشهر، ٣٣ هزار تن به تولید نباتات علوفه‌ای و
 ٢٧ هزار تن به تولید انواع خرما اختصاص دارد.
مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر انبه را شاخص ترین میوه گرمسیری منطقه برشمرد و گفت: از ٣ هزار و ٣٣٠ هکتار کل تولیدات میوه‌های گرمسیری این شهرستان ٢ هزار و یک صد تن مربوط به میوه انبه است.
وی به تولید ۶ هزار و ۶٠٠ تن انواع پرتقال، نارنگی، لیمو، گریپ‌فروت و نارنج در شهرستان نیکشهر اشاره کرد و اذعان داشت: یونجه، شبدر، سورگوم و خصیل عمده نباتات علوفه‌ای نیکشهر است.
رئیسی با اشاره به اینکه از مجموع ۵١ هزار و ۵٠٠ تن محصولات زراعی شهرستان نیکشهر ٣٣ هزارتن مختص تولید نباتات علوفه‌ای است، بیان داشت: کشاورزان سالیانه با بهره‌گیری از آب مازاد قنوات و رودخانه‌ها
٧٠٠ هکتار برنج کشت و تقریباً ٣ هزار تن شلتوک تولید می‌کنند.
وی توسعه بخش کشاورزی را در گرو حفظ و احیای منابع آبی منطقه دانست و میزان اشتغال زایی بخش کشاورزی را نشانگر توجه بیش از پیش به زیرساخت‌های این بخش عنوان کرد.