لبنانی ها هیچگاه حریف ترسناکی نبوده‌اند

ایران – لبنان؛

تیم ملی فوتبال کشورمان امروز پنجشنبه در هفته پنجم دور گروهی مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا به مصاف میزبان خود لبنان خواهد رفت. شاگردان دراگان اسکوچیچ تا به اینجای کار با ۱۰ امتیاز صدرنشین گروه A هستند و لبنان با پنج امتیاز تیم سوم جدول است.

لبنانی ها هیچگاه حریف ترسناکی نبوده‌اند

تیم ملی فوتبال کشورمان امروز پنجشنبه  در هفته پنجم دور گروهی مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا به مصاف میزبان خود لبنان خواهد رفت. شاگردان دراگان اسکوچیچ تا به اینجای کار با ۱۰ امتیاز صدرنشین گروه A هستند و لبنان با پنج امتیاز تیم سوم جدول است.
این دو تیم تا به حال ۱۰ بار در مسابقات مختلف اعم از جام ملت‌های آسیا، مقدماتی جام ملت‌های آسیا، انتخابی جام جهانی و بازی‌های دوستانه رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند که ماحصل آن هشت برد برای ایران، یک تساوی و یک پیروزی برای لبنان بوده است. به عبارتی لبنانی ها هیچگاه حریف ترسناکی برای تیم ملی نبوده‌اند.
در دیدارهای این دو تیم غرب آسیایی ۲۹ گل رد و بدل شده که ۲۷ گل سهم ملی‌پوشان بوده و لبنانی‌ها فقط و فقط دو بار موفق به باز کردن دروازه ایران شده‌اند. جواد نکونام بازیکن اسبق تیم ملی، با به ثمر رساندن هفت گل، بهترین گلزن ما مقابل لبنانی‌ها محسوب می‌شود.
لبنان و ایران قرار است برای ششمین بار در خاک لبنان به مصاف یکدیگر بروند. در پنج مسابقه پیشین سه برد برای ملی‌پوشان، یک پیروزی برای لبنان و یک تساوی به دست آمده است. بعد از بیروت حالا شهر صیدا برای اولین بار میزبان بهترین تیم آسیا در رنکینگ فیفا خواهد بود.
این دو تیم برای دومین بار در راه جام جهانی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. پیش از این در دور چهارم و نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شاهد این ماجرا بودیم. لبنانی‌ها در بازی رفت موفق شدند با تک گل رودا انتر از سد شاگردان کارلوس کی‌روش گذشته و اولین و آخرین باخت ایران در این دوئل را رقم بزنند. مسابقه برگشت در ورزشگاه آزادی با برد پرگل ایران با نتیجه چهار بر صفر همراه شد. در نهایت هم ما به عنوان سرگروه به جام جهانی رسیدیم و لبنان در گروه رتبه آخر را با همان یک برد به دست آورد.
ایران بعد از تساوی در اولین بازی با لبنان، در پنج دیدار بعدی به برتری رسید و پس از شکست یک بر صفر نیز سه برد متوالی با دست کم چهار گل زده در هر مسابقه برای ما حاصل شد. پیروزی پنج بر صفر در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۱ بهترین برد ما مقابل قرمزها بوده است.
بازی ۲۰ آبان‌ماه چهارمین رویارویی دو تیم در هشتمین ماه سال است. در سه بازی قبلی دو پیروزی و یک تساوی برای ایران ثبت شده است. ما هفت گل زده‌ایم و تیم حریف موفق به زدن یک گل شده است.

حال باید دید در جدال یازدهم بازهم ایران می‌تواند مانند ۸۰ درصد رویارویی‌های قبلی به سه امتیاز دست پیدا کند یا لبنان برای سومین مرتبه مانع از این اتفاق خواهد شد.