دوئل طارمی و اسکوچیچ

پیامدهای یک مصاحبه و یک توییت؛

در پایان بازیهای هفته چهارم لیگ برتر اسامی بازیکنان تیم ملی برای بازی برابرلبنان و سوریه اعلام شد که در میان مردان دعوت شده نام مهدی طارمی دیده نمی شد .

دوئل طارمی و اسکوچیچ


 


در پایان بازیهای هفته چهارم لیگ برتر اسامی بازیکنان تیم ملی برای بازی برابرلبنان و سوریه اعلام شد که در میان مردان دعوت شده نام مهدی طارمی دیده نمی شد .
عدم دعوت از مهدی طارمی واکنش های متفاوتی را به دنبال داشت ، تا جایی که برخی آنرا تصمیم اسکوچیچ سرمربی تیم ملی می دانند و برخی اعتقاد دارند نام  مهدی طارمی از سوی کمیته اخلاق خط خورده است و برخی دیگر آنرا دوئل طارمی و اسکوچیچ می نامند .
همه چیز درباره درگیری اسکو و شماره ۹؛
 چه شد که طارمی به لیست سیاه رفت؟
ماجرا از این قرار است که دراگان اسکوچیچ  چند ماه پیش در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌های کروات به انتقاد از درک تاکتیک بازیکنان ایرانی پرداخت. بخشی از صحبت‌های او به این ترتیب بود:
 فوتبالیست‌های ایرانی از نظر فنی و بدنی مقاوم هستند که حسادت‌برانگیز است. چیزی که آنها ندارند و باید پیشرفت کنند توانایی تاکتیکی است. آنها هنوز آنقدر خوب نیستند ولی وقتی به بلند مدت نگاه می‌کنم، به نظرم آنها پیشرفت خواهند کرد و سطحشان بسیار بالا خواهد آمد. اروپایی‌ها از نظر تاکتیکی همیشه خوب بودند و حضور بازیکنان ایران در اروپا می‌تواند این روند بهبود تاکتیکی بازیکنان ایران تسریع بخشد.
مهدی طارمی هم بعد از این اظهار نظر و در کوران مسابقات تیم پورتو در لیگ پرتغال و لیگ قهرمانان اروپا پاسخ اسکوچیچ را با یک توییت داد:
" باید عرض کنم که بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و جنگندگی و .… از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند ولی متاسفانه مشکلات جایی دیگر است زنده باد ایران."
همین پاسخ کافی بود تا فضای مجازی از اختلاف و درگیری به وجود آمده بین سرمربی و ستاره تیم ملی پر شود. عده‌ای حق را به اسکوچیچ دادند و بخش دیگری از دنبال‌کنندگان تیم ملی ستاره بوشهری تیم ملی را محق دانستند؛ اما حالا با تصمیم جنجالی آقای سرمربی ماجرا وارد فازه تازه‌ای شد واسکوچیچ تصمیم گرفته برای حفظ دیسیپلینش روی نام ستاره بزرگ تیمش قلم قرمز بکشد. باید دید واکنش‌ها به این تصمیم چه خواهد بود و تیم ملی در نبود طارمی مقابل رقبای خود چه نتایجی را کسب
می‌کند.
 رسانه کروات: طارمی به سرنوشت ربیچ دچار شد!
اما در این راستا یک رسانه کروات حذف طارمی از فهرست تیم‌ملی را با حذف ستاره خط حمله کرواسی پس از رقابت‌های یورو مقایسه کرد.
به گزارش اسپورت کرواسی، این رسانه در گزارشی به حذف نام مهدی طارمی از لیست اخیر تیم‌ملی فوتبال ایران توسط دراگان اسکوچیچ پرداخته است. اسپورت کرواسی در این گزارش اقدام سرمربی کروات تیم‌ملی مبنی بر حذف ستاره تیمش را با اتفاقاتی که پس از یورو ۲۰۲۰ برای تیم‌ملی کرواسی رخ داد مقایسه کرده است.
در جریان یورو مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ زمانی که کرواسی با یک گل از اسپانیا پیش بود، آنته‌ ربیچ، ستاره خط حمله این تیم برای تعویض کفش‌هایش به بیرون از زمین می‌آید و در همان لحظه سارابیا بازی را به تساوی می‌کشد.
شکست ۵ بر ۳ کرواسی در انتهای این بازی انتقادات شدیدی برای ربیچ به همراه داشت و حتی دالیچ، سرمربی کرواسی هم از او انتقاد کرد. این انتقادات واکنش بدی از سوی ربیچ به همراه داشت و او در پستی اینستاگرامی با کنایه به عملکردش در دو، سه سال قبلش اشاره کرد و در انتقاد به عملکرد دالیچ نوشت: شخصا متاسفم که تیم‌ملی کرواسی کسی را نداشته که از این نسل با استعداد استفاده کند.
این واکنش ربیچ باعث شد که مهاجم میلان پس از آن به تیم‌ملی کرواسی دعوت نشود. حالا رسانه اسپورت کرواسی ربیچ را با طارمی مقایسه کرده است.
البته سطح تقابل طارمی با اسکوچیچ در این حد حاد نبود. تقابل این دو زمانی شروع شد که اسکوچیچ از تاکتیک پذیر نبودن بازیکنان ایرانی صحبت کرد. طارمی در واکنش به صحبت‌های اسکوچیچ در توییتی نوشت: باید عرض کنم که بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و جنگندگی و ... از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی در ک بالایی دارند ولی متاسفانه مشکلات جایی دیگر است. زنده باد ایران.
 بازتاب عدم دعوت از طارمی به تیم ملی فوتبال ایران در رویترز
عدم دعوت از مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران برای بازی با لبنان و سوریه در خبرگزاری رویترز هم بازتاب داشته است.
رویترز نوشت: «مهدی طارمی مهاجم پورتو از لیست تیم ملی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی برابر لبنان و سوریه توسط دراگان اسکوچیچ کنار گذاشته شد. هیچ دلیلی اعلام نشده است که چرا طارمی که این فصل ۱۰ گل برای تیم پورتو صدرنشین لیگ پرتغال به ثمر رسانده، از لیست ۲۷ نفره اسکوچیچ کنار گذاشته شده است.»