مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس صادر شد

پایان کابوس حذف از آسیا؛

پس از روزها کش و قوس سرانجام باشگاه پرسپولیس استقلال توانستند مجوز حرفه ای را دریافت کنند.

مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس صادر شد

پس از روزها کش و قوس سرانجام باشگاه پرسپولیس استقلال توانستند مجوز حرفه ای را دریافت کنند.
در شرایطی که شایعات بسیار زیادی پیرامون حذف سرخابی های پایتخت از لیگ قهرمانان آسیا وجود داشت، هر دو تیم موفق شدند مجوز حرفه ای برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2022 را به دست بیاورند.
باشگاه پرسپولیس اعلام کرد مجوز حرفه ای این باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا صادر شده و این باشگاه مدارک مورد نظر را برای کنفدراسیون آسیا ارسال خواهد
کرد.
به گزارش رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، سید مجید صدری، سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: با توجه به پیگیری‌ها و تلاش صورت گرفته از سوی دکتر حمید سجادی وزیر محترم ورزش و جوانان و دکتر عزیزی خادم رییس محترم فدراسیون فوتبال، مسئولان سازمان لیگ و اقدامات و رایزنی‌های انجام شده، مجوز حرفه‌ای پرسپولیس صادر شد.
وی گفت: تمام مدارک لازم در اختیار کمیته استیناف فدراسیون فوتبال و همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفته است.
صدری گفت: مواردی که در حال حاضر در مسیر دریافت مجوز حرفه‌ای وجود داشت در دوره‌های گذشته نیز وجود داشته است ولی با حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال اقدامات این موانع برطرف شد. هواداران نگران نباشند، مجوز صادر شد و تمام اقدامات داخلی انجام شده است و تمام مدارک درخواستی نیز برای AFC ارسال می‌شود.
سرپرست پرسپولیس در پایان با تشکر از زحمات آقایان سجادی و عزیزی خادم، گفت: وزیر ورزش و رییس فدراسیون فوتبال به احترام هواداران و خانواده بزرگ پرسپولیس حمایت لازم برای صدور مجوز حرفه ای را به عمل آوردند.
 این در حالی است که پرسپولیس باتوجه به طلب گابریل کالدرون و همچنین مسئله مالکیت مشترک تحت نظر دولت، نگرانی بسیار زیادی بابت حذف از لیگ قهرمانان داشتند اما حالا این مشکل برطرف شده و پرسپولیس می‌‌تواند در فصل جدید لیگ قهرمانان حاضر شود.
 مجوز حرفه‌ای استقلال هم صادر شد
باشگاه استقلال نیز از صدور مجوز حرفه‌ای این باشگاه با کمک فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش خبر داد.
باشگاه استقلال طی بیانیه‌ای اعلام کرد مجوز حرفه‌سازی باشگاه استقلال پس از کش و قوس‌های فراوان صادر شده است. در این بیانیه آمده است: «خوشبختانه با حمایت دکتر حمید سجادی، وزیر محترم ورزش و جوانان و آقای عزیزی خادم و جناب آقای بهاروند، مجوز حرفه‌ای استقلال جهت حضور در لیگ قهرمانان آسیا توسط کمیته استیناف صادر شد.»
در این بین گفته شده است فهرستی از طلبکاران ۲ تیم استقلال و پرسپولیس در کنفدراسیون فوتبال آسیا وجود دارد و با توجه با پایان مهلت در نظر گرفته شده (پایان دیشب) از سوی AFC، در صورتی که مصالحه صورت نگیرد یا بدهی پرداخت نشود، علاوه بر پتانسیل حذف تیم‌های مربوطه، این احتمال نیز وجود دارد که فدراسیون فوتبال ایران نیز با جریمه مواجه شود اما مدیران باشگاه استقلال مدعی هستند که این باشگاه بدهی‌ در مرحله اجرایی که باشگاه ملزم به پرداخت آن باشد را ندارد.با این حساب پرسپولیس، فولاد، سپاهان و استقلال به عنوان چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2022 حضور خواهند داشت.