ببر های آسیا با ۹ لژیونر کمتراز ایران

لیست کره‌جنوبی؛

تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی برای برگزاری سی و دومین مسابقه خود با تیم ملی فوتبال ایران پا به تهران گذاشته و باید سه‌شنبه رو در روی شاگردان دراگان اسکوچیچ قرار بگیرد.

تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی برای  برگزاری سی و دومین مسابقه خود با تیم ملی فوتبال ایران پا به تهران گذاشته و باید سه‌شنبه رو در روی شاگردان دراگان اسکوچیچ قرار بگیرد.

۲۶ بازیکن برای ۲ دیدار کره‌جنوبی مقابل سوریه و ایران توسط پائولو بنتوی پرتغالی فراخوانده شدند. در این گزارش بیشتر با این بازیکنان آشنا خواهیم شد.
در لیست اعلام شده ۱۶ بازیکن از کِی‌لیگ (لیگ کره‌جنوبی) دعوت شده‌اند که این بازیکنان از  ۶ تیم مختلف هستند و ۶ تیم دیگر حاضر در  سطح اول فوتبال کره نماینده‌ای در تیم ملی ندارند. جئونبوک متورز رده دومی با پنج بازیکن بیشترین سهم را دارد و تیم‌های اولسان هیوندای و گیمچئون سانگمو با چهار نماینده در رده بعدی قرار دارند. سئونگنام، پوهانگ استیلرز
و اف سی سئول نیز یک بازیکن در اردو دارند.
اما ۱۰ بازیکن دیگر تیم ملی فوتبال کره جنوبی لژیونر هستند. ببرهای آسیا نسبت به تیم ملی فوتبال ایران ۹ لژیونر کمتر در اختیار دارند و این نفرات در ۶ کشور مختلف مشغول به فعالیت هستند. کشورهای ژاپن، انگلیس و  آلمان با ۲ سهمیه  از این حیث گوی سبقت را از کشورهای ترکیه، فرانسه و قطر ربوده‌اند. بدون شک سون هیونگ مین و هوانگ هی چان مشهورترین لژیونرها به حساب می‌آیند اما نباید  از جئونگ وو یونگ  ۲۲ ساله که در ماینز توپ می‌زند و همچنین هوانگ اوی جو که مهاجم بوردو فرانسه است غافل شد. لی جائه سونگ باتجربه هم عضوی از تیم ماینز در بوندسلیگا است.
 اسامی لژیونرها به قرار زیر است:
کیم سئونگ گیو(کاشیوا ریسول ژاپن)
کیم یونگ گوون(گامبااوزاکا ژاپن)
کیم مین جائه(فنرباحچه ترکیه)
سون هیونگ مین(تاتنهام انگلیس)
لی جائه سونگ(ماینز آلمان)
جونگ وو یونگ(السد قطر)
هوانگ هی چان(وولورهمپتون انگلیس)
هوانگ این بئوم(روبین‌کازان روسیه)
جئونگ وو یئونگ(فرایبورگ آلمان)
هوانگ اوی جو(بوردو فرانسه)
در لیست  کره جنوبی ۶ بازیکن ۳۰ و بالای ۳ سال سن دارند که در این بین لی یونگ مدافع ۳۴ ساله تیم جئونبوک موتورز نسبت به بقیه مسن‌تر است. سئونگ مینگ کیو و  جئونگ وو یئونگ هم با ۲۲ سال جوان‌ترین مهره‌های جنگجویان تائه‌گوک به حساب
 می‌آیند.
سونگ هیونگ مین با ۹۳ بازی ملی و ۲۸  گل زده بهترین گلزن تیم کره جنوبی با بیشترین بازی ملی در لیست کنونی است. او موفق شد گل برتری تیمش را وارد دروازه سوریه کند و کره را به امتیاز هفت برساند. در  طرف مقابل یکی از چهار دروازه‌بان دعوتی بازی ملی ندارد و کاگ سانگ وو به همراه جئونگ وو یئونگ نیز تنها یک  بازی ملی در کارنامه‌شان حک شده است. دیدار ایران و کره جنوبی ساعت ۱۷ روز سه شنبه برگزار خواهد شد.