حفظ و نگهداری فضای سبز شهری در گرو تلاش کارگران زحمتکش شهرداری

در راستای تصمیمات سرپرست شهرداری و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر بهبود وضعیت معیشتی کارگران و ارتقاء سطح خدمات ، جلسه هم اندیشی مدیریت شهری با کارگران زحمت کش اداره سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری هشتگرد برگزار شد.


ساوجبلاغ – سیروس رنجبر کهن
در راستای تصمیمات سرپرست شهرداری و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر بهبود وضعیت معیشتی کارگران و ارتقاء سطح خدمات ، جلسه هم اندیشی مدیریت شهری با کارگران زحمت کش اداره سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری هشتگرد برگزار شد.
مهندس امینی سرپرست شهرداری هشتگرد در ابتدای جلسه از زحمات کلیه کارکنان شهرداری و به ویژه کارگران اداره سیما ، منظر و فضای سبز در زمینه حفظ و نگهداری و توسعه فضای سبز تقدیر و تشکر نمود.
 امینی گفت: با توجه به تلاش‏های مدیران و کارگران شهرداری طی چند دهه گذشته ، فضای سبز این شهر از وضعیت مطلوبی برخوردار است و با وجود ۱۱۷ هکتار فضای سبز که شامل ۴۶ بوستان  ، میدان ، پارک بانوان و غیره می باشد سرانه فضای سبز این شهر ۲۱ متر مربع برای هر نفر بوده و از سرانه فضای سبز کشور نیز بالاتر می باشد  لذا حفظ و نگهداری از این فضاهای سبز نیاز به برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از منابع انسانی و همچنین بهره‌برداری مناسب از منابع آبی دارد .
مهندس کاشف نایب رئیس شورای شهر نیز در ادامه با اشاره به روند توسعه شهری و به ویژه در بخش غربی شهر به لزوم توسعه فضاهای سبز شهری اشاره کرد.
کاشف گفت:طی ماه اخیر با کلنگ زنی بوستان بزرگ بعثت و برنامه‏ریزی انجام شده برای احداث پارک و فضای سبز در نقاط مختلف شهری بالغ بر ۱۰ هزار مترمربع به این فضا های سبز افزوده شده و نیاز است تا تمهیدات لازم برای حفظ و نگهداری از این فضاها در نظر گرفته شود.
 نایب رئیس شورا به کاهش نزولات آسمانی که منتج به کاهش
منابع آبی می‌گردد اشاره کرد و تکمیل طرح جداسازی آب خام فضای سبز از آب شرب شهری و توسعه و آبیاری قطره‌ای فضاهای سبز را از جمله الزامات دانست.رضا واحدی عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به توجه ویژه اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری به بهبود وضعیت معیشتی پرسنل ، ساماندهی وضعیت کارکنان و استفاده از مشوق‌های قانونی برای ایجاد انگیزه در کارگران را زمینه ساز بهبود وضعیت دانست.
واحدی با تاکید بر دغدغه مندی مدیریت شهری در زمینه امور معیشتی پرسنل ، خواستار رسیدگی به درخواست‏های کارگران زحمتکش و رفع مشکلات از طرق قانونی شد .
خانم صالحی دیگر عضو شورا و مسئول کمیسیون فضای سبز از برگزاری مستمر جلسات این کمیسیون برای برنامه‌ریزی جهت تأمین تجهیزات و امکانات ، توسعه فضاهای سبز ، اجرای پروژه های مصوب در بودجه
سال جاری و به ویژه تکمیل طرح های مربوط به حوزه فضای سبز خبر داد .
وی به استفاده از تجربه و توان متخصصان و کارشناسان شهرداری اشاره کرد و برنامه‏ریزی مدون را لازمه حفظ فضای سبز شهری و جلوگیری از آسیب به این فضاها دانست.
در ادامه این مراسم کارگران حوزه فضای سبز نیز به بیان مشکلات، پیشنهادات و درخواست‌های خود پرداختند و مسئولین حاضر نیز برای پیگیری درخواست‏های ایشان قول مساعد دادند.