آموزش‌های دانشگاه علامه از آبان حضوری می‌شوند

آموزش‌های دانشگاه علامه از آبان حضوری می‌شوند


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی از حضوری شدن آموزش‌ها در آبان ۱۴۰۰ به صورت ترکیبی و مجازی خبر داد.
لطیفی معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌وگو با
 باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمادگی خوابگاه‌ها برای بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر ۱۴۰۰ اظهار کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در صدد هستند تا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حضوری شدن آموزش‌ها را شروع کنند.
او افزود: مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال پیگیری و برنامه ریزی برای بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها هستند. دانشگاه علامه طباطبائی هم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حضور دانشجویان خوابگاهی را فراهم کرده است.
لطیفی تصریح کرد: با توجه به اینکه حضوری شدن آموزش‌ها و ورود دانشجویان به خوابگاه منوط به تزریق دو دوز واکسن است؛ بنابراین آموزش‌های حضوری خود را به صورت ترکیبی و مجازی از ابتدای آبان ۱۴۰۰ خواهیم داشت.
معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: دانشجویان باید کارت واکسیناسیون را همراه خود برای حضور در دانشگاه و خوابگاه‌ها داشته باشند؛ بنابراین سعی کرده ایم تا با ظرفیت مناسب در دوران کرونا شرایط پذیرش دانشجویان را فراهم کنیم.
لطیفی تاکید کرد: ظرفیت پذیرش دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبائی در شرایط عادی که بیماری وجود نداشت حدود ۴ هزار نفر بود، اما هم اکنون به علت شیوع ویروس کرونا این ظرفیت به نصف کاهش می‌یابد، چرا که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند: فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مکرر دست ها، استفاده از ماسک، تهویه مناسب و ...امری ضروری است که به این منظور باید ظرفیت خوابگاه‌ها را کمتر کنیم.
کاهش ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه علامه در دوران کرونا
معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: دانشگاه
 علامه طباطبائی در نظر دارد برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و
فاصله گذاری اجتماعی خوابگاه‌هایی با ظرفیت ۴ نفره را به یک الی
دو دانشجو اختصاص دهد تا به این‎صورت سلامت تمامی دانشجویان در دوران اپیدمی کرونا حفظ شود.
طیبی با اشاره به تغذیه دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علامه طباطبائی در دوران کرونا بیان کرد: رستوران‌های دانشگاه علامه طباطبائی صنعتی پز هستند و تمامی پرسنل ما کارت بهداشتی دارند و به صورت ادواری مورد معاینه قرار می‌گیرند، همچنین واکسیناسیون آن‌ها هم زده شده است.
او اضافه کرد: تمامی غذا‌ها به صورت بهداشتی و گرم به دانشجویان ارائه می‌شود و آن‌ها می‌توانند جهت مصرف وعده‌های ناهار و شام اقدام کنند.با شروع مهر و بازگشایی دانشگاه‌ها تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی را
با توجه به ویروس کرونا رعایت می‌کنیم.لطیفی با بیان اینکه مرکز بهداشت و درمان دانشگاه علامه طباطبائي خوابگاه ها، رستوران‌ها و تمامی مراکزی را که دانشجویان در آن تجمع خواهند داشت را تحت کنترل موازین بهداشتی بازگشایی خواهند کرد، افزود: دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان پایگاه تجمیعی واکسیناسیون توانسته اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان خوابگاهی و مراجعان را واکسینه کند.