نوع جدید دکل های ۴ مداره در راه شبکه برق خوزستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان:

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: به سفارش این شرکت برای اولین بار در کشور نوع جدیدی از دکل های ۴ مداره ۱۳۲ کیلو ولت در حال طراحی و ساخت است و بخشی از آنها نیز تحویل این شرکت شده است.


اهواز-محمدي
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: به سفارش این شرکت برای اولین بار در کشور نوع جدیدی از دکل های ۴ مداره ۱۳۲ کیلو ولت در حال طراحی و ساخت است و بخشی از آنها نیز تحویل این شرکت شده است.
محمود دشت بزرگ اظهار کرد: دکل های ۴ مداره ۱۳۲ کیلوولت دارای تایپ تست که برای اولین بار در کشور ساخته شدند نسبت به نمونه قبلی
دکل های ۴ مداره ( دکل‏های ۴۰۰ کیلوولت با کراس آرم بلند برای خطوط ۴ مداره ۱۳۲ کیلوولت ) وزن کمتری دارند که این امر کاهش هزینه تمام شده خط را در پی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه ارزش سرمایه گذاری طراحی و ساخت این دکل‏ها ۱۳۰ میلیارد ریال است، افزود: دکل‏های نوع جدید حدود ۴۰ درصد نسبت به نوع قبلی کاهش وزن دارند و ابعاد فونداسیون آنها نیز نسبت به طرح‏های قبلی ۳۵ درصد کوچکتر شده است. همچنین این دکل‏های ۴ مداره مطابق با شرایط آب و هوایی خوزستان طراحی و ساخته می‏شوند.
دشت بزرگ ادامه داد:علاوه بر کاهش هزینه‏ها این بهینه سازی کمک می‏کند که مسیر کریدوری کمتری (زمین کمتری) اشغال کنند و نصب
 و راه اندازی آنها نیز سریع‏تر شده است.
وی تصریح کرد: دکل‏های مذکور برای احداث خطوط ۱۳۲ کیلو ولت ۴ مداره خروجی پست ۴۰۰ کیلو ولت پیروزان به سمت پست‏های
 شهید حمید و نبوت اهواز استفاده خواهند شد و شامل ۲۰ دستگاه دکل آویزی و ۷ دستگاه دکل زاویه جمعاً به وزن ۴۱۲۹۷۹ کیلوگرم است که در حال حاضر دکل‏های آویزی ساخته و تحویل داده شده اند و دکل‏های زاویه در شرکت یاسان در حال ساخت و تست می‏باشند و در ماه های پیش رو تحویل داده می‏شود.
بر اساس این گزارش، محمود دشت بزرگ مدیرعامل شرکت برق
منطقه ای خوزستان و مهدی ابوعلی گله داری معاونت طرح‏های توسعه این شرکت نیز از مراحل ساخت و تست ۴ تیپ دکل‏های ۴ مداره ۱۳۲ کیلو ولت در شرکت یاسان بازدید و بر روند ساخت و تست این دکل‏ها نظارت و گزارش‏های لازمه را از مراحل پیشرفت کار دریافت کردند.