امضای ۲ تفاهم‌نامه در حوزه کار و رفاه بین ایران و تاجیکستان

وزیر کار کشورمان از امضای ۲ تفاهم‌نامه در حوزه‌های کار و رفاه بین ایران و تاجیکستان در حاشیه اجلاس شانگهای خبر داد.

امضای ۲ تفاهم‌نامه در حوزه کار و رفاه بین ایران و تاجیکستان

وزیر کار کشورمان از امضای  ۲ تفاهم‌نامه در حوزه‌های کار و رفاه بین ایران و تاجیکستان در حاشیه اجلاس شانگهای خبر داد.
به گزارش  مهر به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌الله عبدالملکی در حاشیه اجلاس شانگهای در دیدار با وزیر تندرستی و حفظ اجتماعی اهالی تاجیکستان، اظهار داشت: دولت سیزدهم تاکید ویژه‌ای بر توسعه روابط با کشورهای منطقه دارد. با توجه به توافقات و تفاهمات سران دو کشور و توسعه مناسبات اقتصادی دوجانبه، وظیفه دو وزارتخانه است که این تفاهمات را تحقق بخشند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تبریک سی امین سالگرد استقلال جمهوری تاجیکستان به مشترکات فرهنگی و تاریخی دو کشور اشاره کرد و گفت: تاجیکستان در مناسبات منطقه همواره جایگاه مهمی برای ایران دارد.وی ادامه داد: باید نسبت به برگزاری نشست‌های کارشناسی برای تدوین برنامه‌های اجرایی و اتخاذ راهکارهای مناسب اقدام کنیم.عبدالملکی خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های زیادی برای همکاری میان دو کشور وجود دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تدوین یادداشت تفاهم همکاری میان دو کشور از آمادگی این وزارتخانه برای تعاملات و تعمیق روابط در
حوزه های مربوطه خبرداد.وی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ادغام سه وزارتخانه تشکیل شده و حوزه وظایف بسیار گسترده ای دارد.
عبدالملکی از آمادگی کامل همکاری در تمام حوزه‌های مشترکی به ویژه حمایت‌های اجتماعی با تاجیکستان خبر داد و افزود:
دو کشور تجربیات بسیار ارزشمندی در زمینه‌های بهزیستی، خدمات توانبخشی و توانمندسازی معلولان دارند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فعالیت‌های این وزارتخانه در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، حمایت از زنان سرپرست خانوار، بیمه‌ها، نظام بازنشستگی، کاهش فقر و …اشاره و برای همکاری و تبادل تجربه در این زمینه اعلام آمادگی کرد.
وی تاکید کرد: هم اکنون در جمهوری اسلامی، بیش از ۴۰ درصد از داروهای مصرفی کشور را هلدینگ ها و شرکت‌های وابسته به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تولید می‌کنند و این آمادگی را داریم که در حوزه تولید و بسته بندی دارو همکاری‌های مشترکی را با تاجیکستان آغاز کنیم.