مدیرکل استاندارد یزد: ثبت۵۰۰ اظهارنامه صادراتی و وارداتی

مدیرکل استاندارد یزد: ثبت۵۰۰ اظهارنامه صادراتی و وارداتی

 


يزد ـ اکبر خیرخواه
از ابتدای امسال تا کنون  500 اظهارنامه صادراتی و وارداتی توسط اداره امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان یزد، به ثبت
 رسیده است .
این مطلب را مدیر کل اداره استاندارد استان عنوان و افزود:از مجموع گفته شده 226 اظهار نامه مربوط به کالاهای وارداتی و 274مورد مابقی را اظهار نامه های کالاهای صادراتی تشکیل می‏دهد.
محمد رضا زارع بنادکوکی که در نشست هم اندیشی بررسی عملکرد حوزه صادرات و واردات سخن می‎گفت ادامه داد: از274 فقره
اظهار نامه های صادراتی ثبت شده،189 مورد مربوط به تعیین ماهیت و
 85 فقره مابقی را اظهارنامه های مشمول استاندارد اجباری تشکیل داده است.
این مسئول در این خصوص ادامه داد:بیشترین اظهار نامه های وارداتی با مجموع 164 فقره مربوط به حوزه های صنایع ساختمان، مکانیک و نساجی می باشد که حوزه‏های برق،شیمیایی،غذایی  در مرتبه‏های بعدی قرار دارند.
مدیر کل اداره استاندارد استان یزد در توضیح چگونگی ترخیص اقلام وارداتی مشمول استاندارد اجباری گفت:در پاسخ به استعلام‏های اداره کل گمرک استان یزد ، در صورت نبود گواهی بازرسی در مبداء برای بازرگانان، که توسط شرکت‏های بازرسی بین المللی(سوریانس)تایید صلاحیت شده صادر می‏شود، با نمونه برداری و آزمون، فرآیند واردات آن ها دنبال می‏شود.
زارع بنادکوکی در پایان تاکید کرد:با توجه به شعار سال، که تولید، پشتیبانی‏ها و مانع‏زدایی‏ها می‏باشد، فرآیند واردات برای واحدهای تولیدی سهل تر بوده و در صورت نداشتن گواهی بازرسی در مبداء صاحبان صنایع میتوانند با سپردن تعهد، کالاهای وارداتی خود را از گمرک استان ترخیص نمایند.