لغو محدودیتی که صرفاً هزینه بود!

سخنگوی ستاد کرونا از لغو محدودیت‌های تردد شبانه خبر داد. تا قبل از این، تردد خودروها بین ساعت های ۱۰ شب تا ۳ بامداد ممنوع بود و جریمه ۲۰۰ هزارتومانی داشت. این محدودیت درپی جلوگیری از شیوع کرونا ماه ها در سراسر کشور و به ویژه در تهران با مدیریت مکانیزه دوربین ها انجام شد و هدف از آن کاهش ابتلا به کرونا بود!

لغو محدودیتی که صرفاً هزینه بود!

سخنگوی ستاد کرونا از لغو محدودیت‌های تردد شبانه خبر داد. تا قبل از این، تردد خودروها بین ساعت های 10 شب تا 3 بامداد ممنوع بود و جریمه 200 هزارتومانی داشت. این محدودیت درپی جلوگیری از شیوع کرونا ماه ها در سراسر کشور و به ویژه در تهران با مدیریت مکانیزه دوربین ها انجام شد و هدف از آن کاهش ابتلا به کرونا بود!
با اجرای این طرح بارها رسانه ها و افراد مختلف در حوزه درمان بیان داشتند که این محدودیت شبانه هیچ تاثیری در کاهش ابتلا ندارد چرا که بیشترین ارتباط و تجمع عمومی در ساعات اداری انجام می شود و ترددهای شبانه هیچ تجمع و ازدهامی را شامل نمی شود. البته این موضوع در شبکه ها و رسانه های اجتماعی سوژه طنز هم شد و مردم با طعنه های مختلف حضور کرونا در شب را مورد انتقاد قرار دادند.
اما آنچه از این ترددهای شبانه در دوران محدودیت های کرونایی باقی ماند،ثبت جریمه های متعدد 200 هزارتومانی برای مردم بود. البته در این قضیه نیروهای پلیس تنها اجرا کننده دستورات بودند اما باید اذعان داشت که هزینه فراوانی از این بابت برمردم تحمیل شد و حاصلی از آن به چشم نمی آید.
به هرحال این محدودیت شبانه لغو شد،امیدواریم ستادمبارزه با کرونا در تصمیمات این چنینی مشورت لازم را با کارشناسان بهداشتی داشته باشند و اقداماتی را در دستور کار قرار دهند که تاثیر مستقیم در کاهش ابتلا و قطع زنجیره ابتلا داشته باشد.