حمايت قاطع رئيس كل محترم دستگاه قضايي جهت تسريع در تعيين تكليف زمين ها و واحدهای راكد شهرك ها و نواحي صنعتي مازندران

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي دادگستري مازندران به منظور اجراي منويات مقام معظم رهبري در راستاي حمايت قاطع از واحدهاي صنعتي و توليدي فعال استان برگزار شد.

حمايت قاطع رئيس كل محترم دستگاه قضايي جهت تسريع در تعيين تكليف زمين ها و  واحدهای راكد شهرك ها و نواحي صنعتي مازندران

 


 


ساری-امیر حسین طاهریان
جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي دادگستري مازندران به منظور اجراي منويات مقام معظم رهبري در راستاي حمايت قاطع از واحدهاي صنعتي  و توليدي فعال استان برگزار شد.
حجت الاسلام اكبري در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي استان كه با حضور مسئولين دستگاه هاي نظارتي برگزار شد، بر تعیین تکلیف زمین های راکد در شهرک های صنعتی استان در راستای حمایت از واحدهای تولیدی فعال تأکید کرد و گفت: حمایت از تولید به بخش های مختلفی تقسیم شده و اتلاف سرمایه، بویژه زمین، که با محدودیتهای گسترده ای در استان مواجه است، یکی از نمونه های بارز اخلال در نظام تولید استان خواهد بود.
رئیس کل دادگستری استان با برشمردن ضرورت شناسایی
زمین های راکد در شهرک ها و نواحی صنعتی، دقت در انعقاد قراردادهای واگذاری و نظارت دقیق بر مراحل ساخت و فعالیت واحدهای تولیدی بيان داشت: ستاد اقتصاد مقاومتی استان با همکاری و هماهنگی
دستگاه هاي اجرايي ذيربط نسبت به اقدامات قانونی جهت تعیین تکلیف این زمین ها به منظور حمایت قاطع از واحدهای تولیدی فعال اقدام خواهد کرد.
رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان با تأكيد بر لزوم بررسی دقیق صلاحیت سرمایه گذاران خاطرنشان کرد: در مراحل صدور و ارائه مجوز واحدهای تولیدی توسط سازمانهای مربوط، باید تمام جوانب امر نظیر توانمندی و شایستگی شخص حقیقی و حقوقی سرمایه گذار تأئید، سپس اجازه فعالیت و پشتیبانی لازم صورت پذیرد و هر طرح صنعتی و تولیدی باید پیوست های محیط زیستی، بهداشتی و سایر الزامات قانونی را داشته تا در این مسیر، حقی از حقوق عمومی و بیت المال تضیع نگردد.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي مازندران نيز با ارائه گزارش عملكرد شركت و انجام اقدامات لازم به منظور شناسایی زمین ها و واحدهای راکد گفت: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال تولید،
پشتیبانی ها، مانع زدایی ها نامگذاری شده، بايد تمام تلاش خود را بکار بندیم تا گامها و اقدامات مؤثری جهت رشد و اعتلای صنعت و اشتغال استان برداریم و این امر با همکاری
دستگاه های ذیربط خصوصاً دادگستری استان محقق می گردد.
امینی با اشاره به رصد کامل از وضعیت شهرک ها و نواحی صنعتی استان بيان داشت: با توجه به محدودیت زمین در مازندران و درخواست فراوان متقاضیان سرمایه گذاری در
شهرک ها و نواحی صنعتي استان، لازم است شركت شهرك هاي صنعتي با حمايت دستگاه قضاء در راستاي تسريع تعیین تکلیف زمین‌های راکد گام های موثری در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری به منظور رشد و اعتلای صنعت، اشتغال و توليد استان بردارد.
وي تصريح كرد: تنها راه برون رفت از وضعیت موجود، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تقویت و حمایت از تولید داخلی است و بايد کارهای خوب و مناسبی در جهت حل و فصل مشکلات صنعتگران و سرمایه گذاران، در ستاد اقتصاد مقاومتی استان صورت گيرد.