اجرای پروژه‌های زیرساختی در شهرك‌ها و نواحي صنعتي کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع صنعتگران شهرستان شازند:

علي رسولیان در جریان سفر به استان مركزي و در نشست بررسی مسائل و مشکلات صنایع شهرستان شازند اظهار داشت:شازند یکی از شهرستان‌های صنعتی خوب در کشور است که با استقرار صنایع مهمي همچون پالایشگاه، صنایع زیربخشی نیز می‌توانند رشد داشته باشند

اجرای پروژه‌های زیرساختی در شهرك‌ها  و نواحي صنعتي کشور

اراك-خبرنگار آفرينش
علي رسولیان در جریان سفر به استان مركزي و در نشست بررسی مسائل و مشکلات صنایع شهرستان شازند اظهار داشت:شازند یکی از شهرستان‌های صنعتی خوب در کشور است که با استقرار صنایع مهمي همچون پالایشگاه، صنایع زیربخشی نیز می‌توانند رشد داشته باشند‌.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای پروژه‌های زیرساختی با
بیش از ۴۸ هزار میلیارد ريال اعتبار در شهرك‌ها و نواحي صنعتي کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، علي رسولیان در جریان سفر به استان مركزي و در نشست بررسی مسائل و مشکلات صنایع شهرستان شازند اظهار داشت: شازند یکی از شهرستان‌های صنعتی خوب در کشور است که با استقرار صنایع مهمي همچون پالایشگاه، صنایع زیربخشی نیز می‌توانند رشد داشته باشند‌.
وی با تأكيد بر تقويت زیرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی اين شهرستان افزود: اعتبارات‌ خوبی از منابع ملی برای شهرک‌های صنعتي مناطق محروم و كمتر توسعه يافته اختصاص مي‌يابد تا با رفع موانع، واحدهای صنعتي بتوانند فعالیت‌هاي توليدي خود را پیش ببرند.
رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران همچنين با اشاره به اين‌كه بیش از ۴۸ هزار میلیارد ريال پروژه‌های زیرساختی در سطح شهرك‌ها و نواحي صنعتي کشور درحال اجرا است، اضافه كرد: امسال نيز با وجود مشکلات اقتصادی، اعتبارات این بخش ۵۰ درصد افزایش یافته است که امیدواریم منجر به تأمین نقدینگی شود و کار پیش برود.
رسولیان ادامه داد: تأمین زیرساخت‌ها در حوزه صنعت بسیار گران است، اما این مهم کانون بهبودی اقتصاد و رونق سایر بخش‌هاست و تمام ظرفیت‌ها برای توسعه صنعتی کشور باید فعال شود.
یکی از رویکردهای جدی وزارت صمت، احیاي واحدهای راکد و افزایش ظرفیت است
وي يادآور شد:واحدهاي صنعتي و ظرفیت‌های زیادی نیز در كشور وجود دارد که به دلایلی راکد بوده و یا با ظرفیت کمتر کار می‌کنند که در این راستا یکی از رویکردهای جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، احیاي این واحدهای راکد و افزایش ظرفیت است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأكيد بر اين‌كه از همه پتانسیل‌های موجود استفاده خواهد شد تا مشکل این بنگاه‌های اقتصادی هرچه زودتر رفع شود، گفت:‌ واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل کشور شناسایی و دلایل رکود این واحدها نیز کارشناسی و تدوین شده است و بر اساس اولویت‌ بندی به چرخه تولید بازمی‌گردند.
رسوليان افزود: ۵۷ درصد مشکلات واحدهای راکد، کمبود منابع مالی و پیچیدگی امور اداری است و همه دستگاه‌های مسئول وظیفه دارند در مسير هموارسازي فضاي كسب و كار فعالان اقتصادي، همکاری‌های لازم را به‌عمل آورند.
وي اضافه کرد: امسال برای حل مشکلات اقتصادی واحدهای راکد اعتبارات ویژه‌ای درنظر گرفته شده و از طرفی هم تفاهم‌ نامه‌ای با صندوق کارآفرینی اميد برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی منعقد شده است.
رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران با بیان این‌که تأمین کمبود ارز کشور در سال‌های قبل را حوزه صنعت به دوش کشیده است، ادامه داد: تنها راه توسعه کشور، توجه به تولید و حمایت از کسب و کارهاي كوچك و متوسط در عرصه صنعت است که با جدیت در وزارت صنعت، معدن
و تجارت دنبال می‌شود.
رسوليان بيان كرد: یکی از نواحی صنعتی شهرستان شازند مشکل زيست محیطی دارد که مقرر شد از HSEE اين سازمان بازدیدی از مجموعه صورت گیرد تا در چارچوب اعتبارات و اختيارات قانوني کمک‌هاي لازم ارائه شود‌.
 نقش تأثیرگذار صنایع کوچک در تولید ثروت برجسته ‌سازی شود
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نيز در اين نشست گفت:صنایع کوچک نقش مهمی در زنجیره اقتصادی و تولید ثروت دارند و این مهم باید در جامعه برجسته‌سازی شده و حمایت اصولی از تقویت این بخش صورت پذیرد.
محمود احمدی بیغش افزود: حوزه صنایع کوچک مزیت‌های خاص و متعدد اقتصادی دارند و سهم این بخش در اشتغالزایی و افزایش درآمد ناخالص ملی اجتناب ناپذیر است.
وی اضافه كرد: شازند به‌واسطه فعالیت کارخانه قند از نخستین شهرهای صنعتی استان مرکزی
بوده است و اکنون نیز با بهره‌مندی از واحدهای زیرساختی حوزه نفت و پتروشیمی نقش بسیار مهمی در توسعه صنعت این استان دارد.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:علاوه بر فعالیت نیروگاه، پتروشیمی و پالایشگاه در شهرستان شازند، واحدهای صنعتی متعددی در نقاط مختلف این شهرستان فعالیت دارند که تحریم و چالش‌های اقتصادی مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد کرده و از دولت جدید انتظار می‌رود نسبت به حل مسائل این حوزه برنامه‌های مدون داشته باشد.
احمدی بیغش تصريح كرد: کمبود آب یکی از مهمترین مشکلات صنایع شهرستان شازند است و با توجه به کمبود نزولات آسمانی و خشکسالی، پیش‌بینی می‌شود این واحدها سال آینده نیز با معضلات اساسی مواجه باشند و از مسئولان امر انتظار می‌رود نسبت به حل این مشکل چاره اندیشی کنند.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت ساکن در شهرستان شازند، حدود ۱۰ هزار نفر آن‌ها فاقد شغل هستند که یکی از راه‌های برون رفت از این مهم، تقویت صنایع کوچک و متوسط است.
احمدی بیغش اضافه كرد: ناحيه صنعتی شهید بابایی در شهر شهباز مشکلاتی دارد که با حضور مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران مقرر شد در راستای رفع این مشکلات اقداماتی از جمله احداث ‌تصفیه خانه فاضلاب و رفع مشکل برق صورت گیرد.
ایجاد تصفیه خانه فاضلاب، درخواست تسهیلات، معافیت مالیاتی، بورس كالا، حل مشکلات آب و برق و طرح توسعه فعالیت از جمله مسائل و مشکلاتی بود که صنعتگران شهرستان شازند با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درمیان گذاشتند.
شهرستان شازند با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری غرب اراک ـ مرکز استان مرکزی ـ واقع شده
است.