برنامه‌ای برای حضور خارجی‌ها در صنعت لوازم خانگی نداریم

برنامه‌ای برای حضور خارجی‌ها در صنعت لوازم خانگی نداریم

برنامه‌ای برای حضور خارجی‌ها در صنعت لوازم خانگی نداریم

مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با اشاره به بدعهدی برخی برندهای خارجی در داخل کشور، بازگشت آن‌ها را تکذیب و تاکید کرد که وزارت صنعت برنامه برای حضور برندهای خارجی در صنعت لوازم خانگی ندارد.
در این رابطه کیوان گردان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در موضوع واردات لوازم خانگی وزارت صمت برنامه‌ای ندارد و این موضوع مطرح نیست. همچنین با توجه به بدعهدی برخی برندهای خارجی لوازم خانگی در داخل کشور، برنامه‌ای برای بازگشت آن‌ها نداریم و این موضوع تکذیب می‌شود.
وی افزود: برنامه وزارتخانه در سال جاری براساس تاکیدات آقای دکتر فاطمی امین وزیر صمت، به معاونت امور صنایع وزارتخانه افزایش تولید، تامین و تنظیم بازار، رفع موانع تولید، توسعه صادرات،  تکمیل حلقه‌های زنجیره ارزش صنعت لوازم خانگی،  تعمیق عمق ساخت داخلی و بهبود کیفیت کالاهای تولیدی این صنعت استلازم به یادآوری است که دو سال پیش و با تشدید تحریم‌های آمریکا دو شرکت کره‌ای
ال جی و سامسونگ که در صنعت لوازم خانگی
سرمایه گذاری کرده بودند، ایران را ترک کردند. در حال حاضر برند این دو شرکت در ایران به جی پلاس و سام تغییر کرده و قطعات آنها از کشورهای دیگری به جز کره به ایران وارد می‌شود. بنابراین کالاهای برند ال جی و سامسونگ موجود در بازار به صورت قاچاق وارد می‌شوند و گارانتی ندارند. وضعیت تقریبا مشابهی در صنعت خودرو با برند رنو و پژو نیز رخ داده است.