پذیرش ۸۰ نخبه افغان در دانشگاه‌های ایران

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

ستاری در این پست افزود: «در میان مهاجرین همسایه شرقی ما از کشور افغانستان هستند افرادی که به حوزه کاری من مربوط هستند.


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نوشت:هشتاد نفر از  ۱۰۰ نفر اول کنکور کشور افغانستان، با حمایت بنیاد ملی نخبگان در چهار دانشگاه کشورمان پذیرش شدند.
به گزارش ایرنا، سورنا ستاری در صفحه شخصی اینستاگرام خود پستی در خصوص نخبگان و مهاجران افغانستانی منتشر کرد.
ستاری در این پست افزود: «در میان مهاجرین همسایه شرقی ما از کشور افغانستان هستند افرادی که به حوزه کاری من مربوط هستند.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه های ما در حال حاضر پذیرای
ده ها هزار نفر دانشجوی افغانستانی هستند.امسال مهمان های ویژه تری هم خواهیم داشت.از کشور افغانستان هشتاد نفر در ۴ دانشگاه کشورمان با حمایت بنیاد ملی نخبگان پذیرش شدند.
ستاری ادامه داد: معاونت علمی و فناوری هم در دو سال گذشته از فعالیت‏های نخبگان، استارت‌آپ‌ ها و کارآفرینان افغانستان به طور جدی حمایت کرده است.
وی یادآور شد:حضور نخبگان و کارآفرینان افغانستانی به تبادلات اقتصادی و توسعه روابط و صادرات محصولات ایرانی کمک شایانی خواهد کرد و روابط ساختاری علمی و اقتصادی را بین دو کشور مسلمان، همسایه و همزبان را توسعه خواهد داد.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: در حال حاضر این عزیزان بیش از ۴۵ شرکت دانش بنیان را سرپرستی و هدایت می‏کنند و باعث کارآفرینی برای ایرانیان هم شده اند.
ستاری در پایان نوشت: در یک برنامه منسجم در دو سال گذشته و
با همکاری نزدیک وزارت کشور برای بیش از ۴۰۰ نفر از نخبگان و کارآفرینان افغانستانی اقامت‏های پنج ساله و بالاتر صادر شده و زمینه فعالیت‏های علمی، تحقیقاتی و کارآفرینی ایشان در کشور توسعه قابل ملاحظه ای داشته است.این حمایت ها همچنان با جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت.