پنجاه و نهمین دوره جایزه بنیاد «البرز» مجازی برگزاری‌ می‌شود

مراسم پنجاه و نهمین دوره جایزه بنیاد «البرز» برای نخستین بار تنها با حضور شش دانشمند منتخب و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

پنجاه و نهمین دوره جایزه بنیاد «البرز» مجازی برگزاری‌ می‌شود

مراسم پنجاه و نهمین دوره جایزه بنیاد «البرز» برای نخستین بار تنها با حضور شش دانشمند منتخب و به صورت مجازی برگزار می‌شود.
به گزارش آفرینش، حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز، در نشست خبری پنجاه و نهمین جایزه بنیاد البرز، اظهار داشت: شیوه اجرایی بنیاد فرهنگی البرز بر اساس نیت واقف، سالانه دو مراسم را پایه گذاری و اجرا می‌کند که نخستین مراسم آن مربوط به تقدیر و تجلیل از نخبگان در سطح دانشگاهیان، حوزویان، مخترعان و دانشمندان است که مراسم روز
جمعه ۱۹ شهریورماه اختصاص به بخش نخست یعنی پنجاه و نهمین جایزه البرز دارد و مراسم دوم تحلیل از نخبگان دانش آموزی است.
ارشدی با اشاره به اینکه مراسم سال ۱۴۰۰ نسبت به مراسم‌های سالهای گذشته تغییراتی داشته است، عنوان کرد: این تغییرات شامل بازنگری در ساختار دبیرخانه جایزه البرز است. برای مثال در این دبیرخانه، شورای سیاستگذاری جایزه البرز که متشکل از تعدادی از دانشمندان و نخبگان است، ایجاد شده و دیگر مربوط به دبیرخانه و هیئت انتخاب و داوری می‌شود که متشکل از چهره‌های نخبگانی است.
وی افزود: برای نخستین بار مراسم اهدای جایزه البرز به دلیل شرایط کرونایی کشور، به صورت استودیویی و صرفاً با حضور ۶ نفر از دانشمندان منتخب برگزار خواهد شد. البته این مراسم به صورت زنده و تصویری از رادیو فرهنگ و صفحات مجازی بنیاد نیز پخش می‌شود.
مدیر عامل بنیاد البرز تصریح کرد: سال جاری مقارن است با پنجاه و نهمین سال تأسیس جایزه البرز، از این رو امسال از ۵۹ دانشمند، دانشگاهی، حوزوی و نوآور تقدیر به عمل می‌آید که شامل ۶ دانشمند، ۴۰ دانشجو،
 ۷ طلبه و ۶ مخترع و نوآور است.
وی در مورد جوایز منتخبان اظهار داشت: سال جاری با افزایش
۸۰ درصدی ارزش جوایز نسبت به سال گذشته روبرو هستیم. بر این اساس
 ۶ دانشمند منتخب هر کدام به مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان، ۶ مخترع و نوآور هر کدام به مبلغ ۴۰ میلیون تومان، ۷ طلبه هر کدام به مبلغ ۳۵ میلیون تومان و ۴۰ دانشجو هر کدام به مبلغ ۳۵ میلیون تومان به همراه لوح افتخار و تندیس بنیاد البرز دریافت خواهند کرد.