بهره برداری از فاز اول هوشمند‏سازی شبکه توزیع آب خوانسار

فاز اول هوشمند سازی شبکه توزیع آب شهر خوانسار به بهره برداری رسید.



اصفهان-افسانه خدایی
فاز اول هوشمند سازی شبکه توزیع آب شهر خوانسار به بهره برداری رسید.
مدیردفتر سیستم های کنترل و انرژی آب آبفای استان اصفهان  با اعلام این خبر گفت:برای اجرای طرح ابتدا مطالعات هیدرولیکی شبکه آبرسانی صورت گرفت و پس از بازنگری پهنه بندی شبکه توزیع، نقاط لازم برای نصب فشار شکن‎ها، ایستگاه‏های دبی سنجی و ایستگاهای پایش فشارتعیین شد.
محمد ناظمی زاده  افزود:به منظور اجرای فاز اول این طرح،پنج ایستگاه فشار شکن توسط کارشناسان بومی منطقه در نقاط تعیین شده احداث و راه اندازی شد.
وی اعلام کرد:با اجرای این طرح شهر خوانسار پس از تودشک، دومین شهر استان اصفهان به شمار می‏رود که طرح هوشمندسازی شبکه
توزیع آب در آن اجرا شده است.
مدیردفتر سیستم‏های کنترل و انرژی آب آبفای استان اصفهان تصریح کرد:راه اندازی سامانه تله متری منطقه توسط کارشناسان ستادی شرکت انجام شده که این عملیات شامل نصب بلوک‏های فشاری،احداث دکل‏های مخابراتی،برقراری لینک‏های رادیویی در محل تاسیسات شبکه آب خوانسار و نیز برنامه‏نویسی اسکادا است.
ناظمی زاده اظهار کرد:با اجرای این پروژه و مدیریت هوشمند لحظه ای،فشارشبکه توزیع به کمک نرم افزار بومی هوشمندسازی تهیه شده در شرکت،رصد می‏شود و کاهش قابل توجهی در میزان هدررفت واقعی آب و نرخ حوادث منطقه اتفاق می‏افتد.
وی افزود: این امر موجب صرفه جویی ریالی در بهره برداری شبکه و نیز افزایش رضایتمندی مشترکین می‏شود.
مدیردفتر سیستم‏های کنترل و انرژی آب آبفای استان اصفهان با اعلام این که برنامه‏ریزی لازم برای اجرای فاز دوم این پروژه در دستور کار
قرار گرفته است، گفت: در این مرحله،سه ایستگاه فشار شکن و پنج ایستگاه دبی سنجی برخط دیگر به مجموعه ایستگاه‎های تله متری منطقه اضافه و مدیریت هوشمند انرژی نیز پیاده سازی می‎شود.