رنج مضاعف بیماران ام اس از کمبود دارو

کمبود دارو مشکل تازه‌ای نیست، هر بار گروهی از بیماران خاص با مشکل کمبود داروی مورد نیازشان روبرو می‌شوند؛ یک روز بیماران دیابتی، یک روز بیماران سرطانی و این روزها بیماران ام اس از نایاب شدن داروهای خارجی گلایه‌مند هستند

 


کمبود دارو مشکل تازه‌ای نیست، هر بار گروهی از بیماران خاص با مشکل کمبود داروی مورد نیازشان روبرو می‌شوند؛ یک روز بیماران دیابتی، یک روز بیماران سرطانی و این روزها بیماران ام اس از نایاب شدن داروهای خارجی گلایه‌مند
 هستند.
 مشکلات اقتصادی و تحریم های ظالمانه، تامین داروهای خارجی در کشور را با مشکل مواجه کرده است؛ مشکلی که هیچ کدام از مسئولان منکر آن نیستند، اما هر بار با تدبیری گذرا توانسته اند شرایط بیماران را اندکی بهتر کنند.
 در این سال ها به جرأت می توان گفت هیچ بیمار خاصی نبوده که در طول دوره درمان خود با کمبود داروی خارجی و هزینه سرسام آور آن روبرو نشده باشد. در واقع، تهیه دارو این روزها بار مضاعفی بر دوش بیماران خاص و تبدیل به یکی از دغدغه اصلی آنها شده که با نگرانی چشم انتظار اتفاقات بهتر و تامین ارز و ورود داروهای مورد نیازشان به کشور هستند.
 به گزارش ایسنا، این بار بیماران ام اس از مشکل تهیه داروهای خارجی گلایه مند هستند؛ بیمارانی که می گویند شش ماه است نتوانسته اند داروی خارجی که چندین سال پزشک برای آنها تجویز می کرده را تهیه و استفاده کنند.