کلاس‏های مهارت‏های بالینی ویژه فراگیران پزشکی عمومی برگزار می‏شود

در دانشگاه علوم پزشکی ایران؛

کلاس‏های مهارت‏های بالینی ویژه فراگیران پزشکی عمومی برگزار می‏شود


معاون آموزش پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران از آغاز کلاس‏های مهارت‎های بالینی فراگیران پزشکی عمومی به صورت
حضوری و مجازی خبر داد.
به گزارش دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر شباهنگ جعفرنژاد؛ معاون آموزش پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام این خبر افزود:کلاس‏های مهارت‎های بالینی فراگیران پزشکی عمومی در روزهای
 ۱۴ تا ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۰ به صورت حضوری و مجازی برگزار می‏شود.
وی افزود: بعد از ابلاغ معاونت آموزش پزشکی وزارت بهداشت در تاریخ ۲۷ تیر ماه سال جاری مقرر شد تا دانشکده ها، آموزش را به صورت تلفیقی برگزار کنند.
جعفرنژاد افزود: پیرو این ابلاغیه و طی برنامه ریزی فشرده در طول ۴۵ روز گذشته برای هماهنگی بین اساتید و دانشجویان علاقمند و تعیین مکان به لحاظ شرایط موجود (پاندمی اخیر سویه دلتا) تصمیم این شد که به عنوان اولین دانشگاهی باشیم، که مقوله آموزش تلفیقی را به اجرا در بیاوریم.وی گفت: دانشجوها را به دو دسته تقسیم کردیم. گروه اول، دانشجویانی هستند که تمایل به حضور داشتند و یا محدودیت های جایابی به لحاظ تخصیص خوابگاه را نداشتند. دسته دوم، دانشجویان شهرستانی هستند که به لحاظ محدودیت تخصیص خوابگاه و یا عدم تمایل به صورت حضوری (به علت شرایط پاندمی کرونا) اعلام کردند که به صورت مجازی در کلاس ها شرکت کنند.معاون آموزش پزشکی عمومی خاطرنشان کرد: کلاس‏ها در بازه زمانی ۱۲ روزه از ۱۴ تا ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ در قالب پانزده ایستگاه و در شیفت صبح و عصر برگزار می‏شود.
وی با بیان اینکه ۳۶۰ دانشجو به صورت حضوری و ۱۰۰ دانشجو نیز به صورت مجازی به عنوان شرکت کننده در این کلاس‏ها حضور خواهند داشت، افزود: برای گروه اول دانشجویان، تقویم حضور در نظر گرفته و برای دانشجویان مجازی نیز فایل‏های آموزشی تهیه و به صورت آفلاین در سامانه مدیریت آموزش مجازی بارگذاری شده و آماده بهره برداری است.
جعفرنژاد تصریح کرد:حدود ۴۵ نفر از اعضای هیات علمی در گروه‏های مختلف بالینی برای کلاس های صبح و عصر به صورت حضوری دعوت شده اند.
وی اظهار داشت: برای برگزاری کلاس‏های مهارت‏های بالینی فراگیران پزشکی عمومی؛ فضایی به متراژ حدود ۶۰۰ متر مربع و ۱۵ ایستگاه را در مرکز همایش‏های رازی و با ملاحظات پروتکل‏های بهداشتی اختصاص
داده شده است.