منتظر دریافت سهمیه واکسن دانشجویان هستیم

معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا (س):

منتظر دریافت سهمیه واکسن دانشجویان هستیم


معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا (س)با بیان اینکه در این دانشگاه واکسیناسیون ۱۲۰۰ نفر انجام شده ،گفت:اسامی تمام دانشجویان به وزارت عتف ارسال شده و زمانی‌که سهمیه واکسن را به ما تحویل دهند، واکسیناسیون دانشجویان آغاز می‎شود.
دکتر شهلا بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه فرایند واکسیناسیون در دانشگاه الزهرا (س)از ۱۷ مرداد ماه آغاز شد، اظهار کرد: در فاز اول واکسیناسیون، ،اعضای هیات علمی، اساتید مدعو و پسادکتری واکسینه شدند و در فاز بعدی روند واکسیناسیون کارکنان در دستور کار قرار گرفت و اعضای دانشگاه بر اساس بخشنامه ابلاغی وزارت بهداشت و بنا به برنامه‏ریزی و زمانبندی، به ترتیب حروف الفبای نام خانوادگی، دوز اول واکسن کووید-۱۹ خود را دریافت کردند.
وی ادامه داد: محل واکسیناسیون این افراد در  دانشگاه الزهرا (س)بود و در این فرآیند، ۱۲۰۰ نفر شامل کلیه اعضاي هیات علمی و کارمندان و برخی از محققین پسادکتری دانشگاه الزهرا واکسینه شدند.
دکتر بختیاری با بیان اینکه تزریق دوز اول واکسن اساتید این دانشگاه روز دوشنبه ۸ شهریور به پایان رسید، افزود:تزریق دوز دوم از اواسط شهریور ماه آغاز می‏شود و بر اساس تاریخ مندرج بر روی کارت‌های واکسن انجام می‏گردد.
معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا (س)در رابطه با واکسیناسیون دانشجویان این دانشگاه گفت:در حال حاضر برنامه‌ریزی‌ها در خصوص واکسیناسیون دانشجویان انجام شده و اسامی تمام دانشجویان ایرانی و حتی بین‌الملل به وزارت عتف ارسال‌ شده است.دانشگاه در این زمینه از آمادگی کامل برخوردار است لذا با اعلام مجوز و مشخص شدن سهمیه از سوی وزارت بهداشت، نسبت به انجام آن اقدامات کافی صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به نوع واکسن‌های تزریقی در این دانشگاه خاطرنشان کرد:در دانشگاه الزهرا (س)، واکسن‌های آسترازنکا، سینوفارم و کوایران برکت بنا به انتخاب خود افراد تزریق شد.
دکتر بختیاری در خصوص واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی و ساکن شهرستان تصریح کرد:امیدواریم طبق اعلام قبلی از سوی وزارت بهداشت در شهریور ماه مجوز و سهیمه واکسن دانشجویانمان را دریافت کنیم و بتوانیم فرصت واکسینه کردن دانشجویان کارشناسی را هم داشته باشیم.البته برای این منظور برنامه ریزی و زمان بندی صورت گرفته است که متعاقبا اعلام خواهد شد.
وی شرط حضور دانشجویان مقاطع مختلف در دانشگاه در ترم جدید را تزریق دو دوز واکسن اعلام کرد و یادآور شد: از آغاز شیوع این پاندمی ستاد پیشگیری از کرونا در دانشگاه الزهرا (س) تشکیل شد و بخش‌ها و واحدهایی برای اجرا و انجام تمامی تمهیدات و اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه ابلاغی از سوی مراجع ذی ربط تعیین شدند؛ همچنین کارشناسان اچ‌اس‌ای
دانشگاه الزهرا (س) موظف به نظارت، کنترل و ارائه گزارش شدند.
دکتر بختیاری در رابطه با اقدامات انجام شده در دانشگاه الزهرا (س)در دوران کرونا عنوان کرد:در این دوران، گروه‌هایی متشکل از معاونت فرهنگی ، انجمن‏های دانشجویی و روابط عمومی برای آگاهی‏رسانی و آموزش تعیین شدند. همچنین اقداماتی چون ساخت و تجهیز تونل‌های ضدعفونی ، خرید دستگاه‌های ضدعفونی دست ، حذف کلاس‌ها، نشست‌ها ، همایش‌های حضوری و ایجاد و ارتقاء زیر ساخت‏های لازم برای برگزاری تمامی آنها
 به شکل مجازی صورت گرفت.
معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا افزود: در دوران کرونا برگزاری تمامی اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه الزهرا در بستر فضای مجازی صورت گرفت. همچنین حضور کارکنان و اساتید طبق پروتکل‌های اعلامی کاهش یافت و خدمات رایگان پزشکی و مشاوره‌ای برای دانشجویان خوابگاهی مبتلا به کرونا ارائه شد.
دکتر بختیاری در پایان، از ایجاد بیش از ۳۰۰  پیشخوان خدمت
( دانشجویی ، استادی و کارمندی) در دوران کرونا خبر داد و افزود:در این دوران خدمات مشاوره‌ای از راه دور نیز به صورت تلفنی و اینترنتی
به دانشجویان ارائه شد.