بهترین زمان کشت کلزا در کرمانشاه، ۱۵ شهریور است

بهترین زمان کشت کلزا در کرمانشاه، ۱۵ شهریور است


معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بهترین زمان کشت کلزا در کرمانشاه را 15 شهریور اعلام کرد.
مجتبی حاتمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز فصل کشت کلزا در مناطق معتدل و سرد استان  از 15 شهریور، گفت: بهترین زمان برای کشت کلزا روز 15 شهریور است و توصیه می شود کلزاکاران در همین روز اراضی خود را زیر کشت محصول ببرند.
حاتمی با بیان اینکه کلزاکاران مناطق معتدل و سرد استان از هم اکنون باید اراضی خود را با شخم عمیق آماده کشت کلزا کنند، افزود: کشت کلزا در مناطق معتدل و سرد استان تا پنجم مهر ماه ادامه خواهد داشت.
معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس زمان کشت کلزا در مناطق گرمسیر استان را آبان ماه اعلام کرد و افزود: کشت کلزا در مناطق گرمسیر استان در حدود یک ماه ادامه خواهد داشت.
حاتمی در ادامه  اشاره ای هم به تمهیدات اندیشیده شده برای کشت کلزا در استان داشت و گفت: تاکنون 12 هزار و 200 کیلوگرم بذر وارداتی کلزا به استان حمل شده و نگرانی برای تامین بذر مورد نیاز کلزاکاران استان نداریم.
حاتمی ادامه داد: بذور وارداتی در اختیار مراکز دهستان ها قرار گرفته و کلزاکاران با مراجعه به مراکز دهستان و انعقاد قرارداد کشت، بذر و کود مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.
حاتمی با بیان اینکه سال گذشته سه هزار هکتار کلزا در استان کرمانشاه کشت شد، پیش بینی کرد: امسال کشت کلزای استان به
 پنج هزار هکتار برسد.
به گفته حاتمی استان کرمانشاه پنجمین استان کشور از نظر سطح زیر کشت کلزا در کشور بوده و سهم قابل قبولی در تولید کلزای کشور دارد.