وزیر راه و شهرسازی: ۵۳۰ هزار واجد شرایط برای طرح اقدام ملی مسکن

محمد اسلامی گفت: برای گروه هایی که توان مالی خرید خانه را ندارند؛ پنج نوبت برای طرح اقدام ملی مسکن نام نویسی کردیم که از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر متقاضی؛ ۵۳۰هزار نفر واجد شرایط بودند.

وزیر راه و شهرسازی: ۵۳۰ هزار واجد شرایط برای طرح اقدام ملی مسکن

محمد اسلامی گفت: برای گروه هایی که توان مالی خرید خانه را ندارند؛ پنج نوبت برای طرح اقدام ملی مسکن نام نویسی کردیم که از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر متقاضی؛ ۵۳۰هزار نفر واجد شرایط بودند.
به گزارش  مهر به نقل از صداوسیما، محمد اسلامی  افزود: تاکنون ۲۸ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی از طرح اقدام ملی مسکن به بهره برداری رسیده است.وی گفت: زمانی که کار را تحویل گرفتیم ۴۸۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام داشتیم که اکنون فقط مسکن‌هایی که مشکل حقوقی دارند و پرونده آن‌ها در دادگاه هاست، مانده اند که آن نیز از دست ما خارج است.
اسلامی افزود: اخیراً بیش از ۲۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر افتتاح کردیم.
وی گفت: برای طرح اقدام ملی مسکن ۵۰ هزار هکتار از اراضی وزارت جهاد کشاورزی را در اختیار گرفته ایم و وام ساخت مسکن را از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش داده ایم که بیش از
۵۰ درصد هزینه ساخت مسکن را پوشش می‌دهد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: به دلیل زمان بر بودن بازپرداخت تسهیلات مسکن؛ بانک‌ها به جز بانک مسکن توان پرداخت این تسهیلات را ندارند که برای پرداخت این تسهیلات با بانک‌های دیگر در حال گفتگو هستیم.اسلامی با بیان اینکه بازار مسکن تابع بازارهای موازی است و نرخ ارز و طلا روی قیمت مسکن تأثیر می‌گذارد، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای تلقی شده است.
وی گفت: با شناسایی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خالی؛ مشخصات آن‌ها را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده ایم و قانون جدید مالیات بر خانه‌های خالی درباره آن‌ها از مرداد امسال اجرایی شود.
 سهمیه مسکن خبرنگاران به زودی اعلام می‌شود
وزیر راه و شهرسازی گفت: سهمیه مسکن خبرنگاران به زودی اعلام می‌شود.
به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های راه و شهرسازی استان تهران در شهرستان ملارد در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح پروژه‌های روبنایی و فرهنگی گفت:  هفته گذشته و با حضور رییس جمهور، حدودا بیش از ۷۰۰ پروژه روبنایی را در سطح کشور فقط در شهرهای جدید افتتاح کردیم. افتتاح‌های هفته گذشته شامل شهرهای جدید و سایر شهرها و بافت‌های فرسوده می‌شد. این تعداد پروژه بی سابقه است که شامل مدرسه، خانه بهداشت، کلانتری، پارک، فضای سبز، فضای تجاری، فرهنگسرا، سرای محله و هرآنچه برای زندگی مردم  و برای بهره مندی از چرخه کامل زندگی لازم است، می‌شد. امروز نیز شاهد تکمیل و افتتاح ۴۰۰ پروژه دیگر در سراسر کشور
بودیم.
اسلامی درباره مسکن خبرنگاران نیز گفت: با وزیر ارشاد تفاهم نامه تنظیم کرده‌ایم و خیلی هم پیگیری شد که طبق چهارچوب تعریف شده اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه صاحب خانه شوند. هم اکنون مقدمات کار فراهم است و به زودی سهمیه‌ای را در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای اصحاب رسانه‌ای که ثبت نام شده هستند، اعلام خواهیم کرد.