پیش بینی برداشت ۴ هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز برداشت و پیش بینی خرید تضمینی نزدیک به ۴ هزار تن دانه روغنی کلزا در سراسر استان در سال جاری خبر داد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز برداشت و پیش بینی خرید تضمینی نزدیک به ۴ هزار تن دانه روغنی کلزا در سراسر استان در سال جاری خبر داد.
اکبر کرامتی در گفتگو با مهر با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی مباشر خرید و شرکت غله و خدمات بازرگانی متولی خرید کلزا در استان است، افزود:پیش بینی می‌شود امسال نزدیک به ۴ هزار تن دانه روغنی کلزا از، سطح یکهزار و ۹۵۰ هکتار از مزارع قابل برداشت، از مجموع دو هزار و
۲۵۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول در استان برداشت و به سوی کارخانجات روغن کشی حمل شود.
وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا
 ۱۱۰ هزار ریال در سال جاری تعیین شده است، اظهار کرد: برداشت کلزا از
۲۰ خرداد ماه در مرحله اول از سطح مزارع پلدشت آغاز شده و بعد از آن در سایر شهرستان‌های استان شروع شده است که تعداد ۷ مرکز خرید دولتی نیز در سطح شهرستان‌های پلدشت، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان
 و میاندوآب و شاهین دژ جهت تسهیل در امر خرید و رفاه حال زارعین کلزا کار استان در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان اضافه کرد: شهرستان‌های نقده، بوکان، پلدشت، میاندوآب، شاهین دژ، پیرانشهر، شوط، اشنویه و مهاباد بیشترین میزان سطح زیر کشت این محصول در سال جاری را به خود اختصاص داده اند.
کرامتی بابیان اینکه مراکز خرید کلزا همه روزه از ساعت ۹ صبح
 لغایت ۹ شب دایر برای دریافت محصول کلزاکاران دایر هستند، گفت: امسال بذر یارانه‌ای به کشاورزان ارائه شده و دستگاه‌های ریز کارنده و هد برداشت نیز به صورت یارانه‌ای در اختیار زارعان قرار داده شده است و
۴۰ دستگاه کمباین نیز در این زمینه آماده سازی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی نیز در این راستا برگزار شده و انواع کودهای مورد نیاز پاییزه و بهاره برای متقاضیان تأمین شده است.
کرامتی تاکید کرد:تاکنون مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا از کلزاکاران استان خریداری شده است و این روند همچنان ادامه دارد و پیگیر پرداخت به موقع مطالبات زارعین هستیم.