پیشرفت ۴۵ درصدی گازرسانی به پنج روستای شهرستان گنبدکاووس استان گلستان

رئیس اجرای طرح‎های شرکت گاز استان گلستان گفت: عملیات گازرسانی به پنج روستای "دماغ، قیزه لر، خیر خواجه علیا، خیرخواجه سفلی و خیرخواجه نجف "شهرستان گنبدکاووس در مجموع به متراژ ۸۶ کیلومتر مسیر خط تغذیه و شبکه توزیع در حال انجام است.

 


گرگان-قهرمان
رئیس اجرای طرح‎های شرکت گاز استان گلستان گفت: عملیات گازرسانی به پنج روستای "دماغ، قیزه لر، خیر خواجه علیا، خیرخواجه سفلی و خیرخواجه نجف "شهرستان گنبدکاووس  در مجموع  به متراژ  86 کیلومتر مسیر خط تغذیه و شبکه توزیع در حال انجام  است.
فرامرز کردی افزود:این پروژه ها در مجموع با 45درصد پیشرفت فیزیکی همراه می‎باشد  که دراین ارتباط  عملیات اجرای شبکه داخلی 3 روستای دماغ، قیزه لرو خیرخواجه علیا  به اتمام رسید و  شبکه توزیع روستای
خیر خواجه سفلی نیز در حال اتمام است که با پایان آن ،شبکه گاز روستای خیر جواجه نجف آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد:مسیر خط تغذیه این  پروژه  55/5  کیلومتراست که تاکنون 17 کیلومتر آن یعنی حدفاصل روستای گلیجه تا دماغ کار شده است، ضمن اینکه مسیر خط توزیع  نیز  30/5  کیلومتر بوده که تاکنون 23 کیلومتر آن انجام  شد.
کردی اظهارداشت:گازرسانی به این 5  روستا  با اعتبار اجرایی و کالایی بالغ بر 397  میلیارد ریال از آذر ماه  99 شروع شده است و پیش‎بینی می‎کنیم با فراهم بودن شرایط لازم در دهه مبارک فجر 1400 مورد
بهره برداری قرار گیرند.
وی تصریح کرد:برای این 5 روستا بالغ بر 350  انشعاب گاز برنامه‏ریزی و نصب خواهد شد که در مجموع تعداد 516  خانوار از نعمت گاز بهره‏مند خواهند شد.
رئیس اجرای طرح‎های شرکت گاز استان گلستان اظهار داشت:
هم اکنون از مجموع 170 روستای شهرستان گنبدکاووس 150  روستا از نعمت گاز برخوردار شده اند و 7 روستا در حال اجرای گازرسانی و 12 روستا نیز در مرحله طراحی قرار دارند.