همکاری ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور با شرکت گاز استان البرز

با هدف ایمن سازی ساختمان‌ها در مقابله با حوادث طبیعی صورت گرفت؛

با هدف ایمن‌سازی ساختمان‌ها در مقابله با حوادث طبیعی، شرکت گاز استان البرز با ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور همکاری می‌کند.


با هدف ایمن‌سازی ساختمان‌ها در مقابله با حوادث طبیعی، شرکت گاز استان البرز با ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور همکاری می‌کند.
به گزارش خبرنگار آفرینش به نقل از  روابط عمومی شرکت گاز استان البرز، در راستای ایمن سازی ساختمان‌ها در مقابله با حوادث طبیعی و خطرات احتمالی ناشی از نشت گاز، رئیس ستاد مرکزی
معاینه فنی ساختمان کشور با مدیرعامل شرکت گاز استان البرز دیدار کرد.
در این جلسه حسین تقی نژاد، مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اشاره به خطرات ناشی از انتشار دی اکسید کربن خاطر نشان کرد: دی اکسید کربن 200 الی 300 برابر خطرناک تر از منوکسید کربن بوده و به این دلیل آن را مرگ خاموش می‌دانند که بر سیستم عصبی تاثیر گذاشته و فرد هنگامی متوجه می‌شود که نمیتواند عکس‌العملی از خود نشان دهد. وی تصریح کرد: باید آموزش ایمنی در روستاهایی که تازه گازدار شده اند به درستی انجام شود تا شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از انتشار منوکسید کربن باشیم.
تقی نژاد تاکید کرد: خانه‌هایی که ساخته می‌شود باید از نظر ایمنی برق و گاز بررسی شوند و سپس پایان کار داده شود.ما باید با همراهی  NGO ها، بهره بردار را آموزش دهیم و فرهنگ‌سازی
کنیم.
در این جلسه همچنین خجسته فر، رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور گفت: هدف از برگزاری این جلسه، زمینه سازی در جهت امضاء تفاهم نامه بین شرکت گاز استان البرز با ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور در راستای استفاده از امکانات یکدیگر در جهت رفع مشکلات مردم و بالا بردن ضریب ایمنی مصرف گاز است.
وی یکی از دلایل حوادث مشترکین گاز را مشکلات موجود در نظارت لوله کشی داخلی ساختمان‌ها دانست و گفت: بررسی و برنامه‌ریزی جهت رفع این مشکلات می‌تواند از نتایج مفید این همکاری  باشد.
رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور این اقدام را خدمتی بزرگ به مشترکین گاز عنوان کرد و گفت:این اقدام در جهت بالا بردن ضریب ایمنی و افزایش قابلیت اطمینان است.