ارائه خدمات غیرحضوری صندوق بازنشستگی کشوری در «صبااپ»

نرم افزار «صبااپ» صندوق بازنشستگی کشوری در نشست شورای اجرایی فناوری اطلاعات که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، به عنوان یکی از پروژه ها و نرم‌افزارهای مهم دولت الکترونیک رونمایی شد.

 


نرم افزار «صبااپ» صندوق بازنشستگی کشوری در نشست شورای اجرایی فناوری اطلاعات که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، به عنوان یکی از پروژه ها و نرم‌افزارهای مهم دولت الکترونیک رونمایی شد.
به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، رسالت صندوق بازنشستگی کشوری از ابتدای سال ۱۳۹۹ بر ایجاد و ترویج فرهنگ «بازنشستگی پویا» با تکیه بر سه‌گانه «امنیت اقتصادی، کیفیت سلامت و توسعه ارتباطات اثربخش» قرار گرفت که یکی از مولفه‌های مهم چنین سیاستی، «ایجاد ارتباط دوسویه و اثربخش» با هدف تسهیل شرایط دسترسی آسان و آنلاین به همه خدمات، جلوگیری از رفت و آمدهای شهری و بین شهری ذینفعان به ویژه بازنشستگان در دوران کرونا و پساکرونا و کاهش هزینه‌های این عزیزان در طولانی مدت است.
 نرم افزاری برای ارائه تمام خدمات غیرحضوری صندوق بازنشستگی کشوری
صندوق بازنشستگی کشوری به منظور گسترش و بهبود ارائه خدمات الکترونیکی به بازنشستگان عزیز نرم‌افزار صبا را طراحی و در دو نسخه اندروید و iOS منتشر کرده است. این نرم‌افزار عملا جایگزین نرم‌افزار خاتم شده که در گذشته وجود داشت خدمات آن تنها محدود به چند نوع خدمت اصلی بود که با بازطراحی انجام شده و توسعه صورت گرفته، نسبت به خاتم دارای قابلیت‌های بیشتری است و تمامی خدمات برخط درگاه خدمات الکترونیک صندوق به همراه انواع اطلاع‌رسانی‌ها، پیام‌ها و امکان ثبت نظرات، انتقاد و حتی طرح‌های پیشنهادی را دارد.
بنابراین، در عصری که جهان اطلاعات و ارتباطات در گوشی همراه فرد خلاصه شده است، صبااپ این قابلیت را برای بازنشستگان و ذینفعان خود فراهم کرده تا به راحتی و در کسری از زمان بتوانند نیازهای خود را برآورده سازند که خود به گسترش و کارآمدی دولت الکترونیک خواهد انجامید.
اکنون صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان دومین صندوق بزرگ بیمه‌ای در کشور که افتخار خدمت به یک و نیم میلیون بازنشسته و
وظیفه بگیر فرهیخته و ارجمند، حدود ۹۰۰ هزار شاغل کسورپرداز و همچنین تعداد کثیری دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و اجرایی کشور را دارد، توانسته است با بهره گیری از دانش مدیران و کارشناسان دلسوز، متخصص و توانمند خود تنها ظرف ۱۶ ماه، تمامی خدمات خود از ثبت نام وام، صدور گواهی کسر از حقوق، ثبت نام و حذف بیمه تکمیلی تا ارائه خدمات رفاهی ۱۲گانه با عنوان طرح یاری و صدور فیش و حکم حقوقی را در بسترهای چهارگانه ذکر شده به صورت آنلاین، دردسترس و غیرحضوری عملیاتی کند که این مسیر همچنان ادامه دارد.