۷ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت نارنجی قرار گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

۷ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت نارنجی قرار گرفت

۷ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت نارنجی قرار گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت:هفت شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار گرفت.
مجید شیرانی در گفت و گو با مهر اظهار داشت: بر اساس بررسی آخرین وضعیت پاندمی کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری، هفت شهرستان شامل اردل، بروجن، سامان، شهرکرد، فارسان، کیار و لردگان در وضعیت نارنجی کرونایی و سه شهرستان شامل خانمیرزا، بن و کوهرنگ در وضعیت زرد قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند و یا حتی این بیماری را پشت سر گذاشته‌اند، ضروری است.
وی ادامه داد: افرادی که به کووید ١٩ مبتلا می‌شوند به طور طبیعی با آنتی بادی تولید شده در بدن، نسبت به ابتلای مجدد به این بیماری ایمن و مقاوم هستند.
وی بیان کرد: درصد ابتلای مجدد افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند در شش ماه اول گذر از بیماری، نسبت به افرادی که تا به حال بیماری کووید١٩ را تجربه نکرده بسیار پایین است اما به منزله این نیست که به طور قطعی نسبت به بیماری ایمن هستند و بر اساس تحقیقات ابتلای مجدد در برخی موارد وجود داشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت:
با توجه به رفتارهای غیرقابل پیش بینی این ویروس، حتی ممکن است در مواردی، افراد در ابتلای مجدد به بیماری کرونا با حال وخیم‌تر و بدتر درگیر این ویروس منحوس شوند.