ثبت بیش از ۱۰۰۰ روز کارکرد پیوسته در شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس با تشریح عملکرد سال ۹۸، از ثبت رکورد ۱۰۰۶ روز تولید پیوسته و بدون توقف در این شرکت خبرداد.


مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس با تشریح عملکرد سال ۹۸، از ثبت رکورد ۱۰۰۶ روز تولید پیوسته و بدون توقف در این شرکت خبرداد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس، غلامعلی زال‌خانی با اشاره به اینکه این شرکت وظیفه تأمین انرژی‌ برق و سرویس‌های حیاتی صنایع و شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را به‌عهده دارد و یکی از مجموعه‌های مهم و راهبردی منطقه به شمار می‌رود، افزود: در سال ۹۸ در بخش نیروگاه نزدیک به ۶ میلیون مگاوات ساعت برق و بیش از ۵ میلیون تن بخار، در بخش تفکیک هوا بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب ازت، اکسیژن و آرگون (مایع و گاز) و بیش از ۶۳۰ میلیون مترمکعب هوای ابزار دقیق و سرویس، در واحد تصفیه آب بیش از ۴۳ میلیون مترمکعب آب اسمز (RO)، ۱۴ میلیون مترمکعب آب خالص(DM) و بیش از ۶ میلیون مترمکعب آب سرویس، بهداشتی و آتش‌نشانی تولید و به شرکت‌های منطقه ارسال شده و در عین حال دریافت، فیلتراسیون و توزیع ۱۲۴ میلیون استاندارد متر گاز سوختی (FGL) را انجام داده است.
وی ادامه داد: این شرکت بیش از برنامه مصوب سالانه محصول تولید کرده و در اختیار مشتریان قرار داده است. این در صورتی است که بخش عمده‌ای از ظرفیت واحدهای تولیدی به علت نهایی نشدن پروژه‌های پایین‌دستی، تاکنون قابل جذب نبوده است.
مدیرعامل فجر انرژی خلیج‌فارس با بیان اینکه شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس موفق شد با تمرکز مدیریتی و با کمک نیروی انسانی توانمند و متعهد، سقف تولید مداوم خود را که پیش از این ۸۰۰ روز بوده، ارتقا دهد و با ثبت تراز ۱۰۰۶ روز تولید پیوسته، در سطح دنیا رکورد بسیار با اهمیت و قابل تأمل ۴ رقمی بیافریند، گفت: این میزان کارکرد پیوسته برای صنایع پیچیده‌ای مانند پتروشیمی بسیار جذاب است.
زال‌خانی اظهار کرد: کمیته مدیریت منابع تأمین و مصرف آب شرکت فجر که به‌منظور مدیریت منابع آب، توسعه فرهنگ صرفه‌جویی، بهبود فرآیندهای تولید و توسعه خلاقیت‌های سازمانی تشکیل شده، موفق شد در سال ۹۸ با استفاده از روش بازیافت آب اسمز معکوس (R.O.Reject Project) بیش از ۶۰۰ هزار متر مکعب آب صرفه‌جویی کند. وی ادامه داد: پروژه بهبود طراحی و از مدار خارج کردن پمپ‌های واسطه انتقال آب اسمز معکوس واحد تصفیه آب ناحیه یک به دست متخصصان توانمند شرکت فجر انرژی خلیج فارس انجام شد و در پی اجرای این پروژه، در مصرف بیش از ۲۵۰۰ مگاوات برق در سال صرفه‌جویی شده و هزینه‌های تعمیرات و نگهداری تجهیزات کاهش یافته است.