انعقاد۱۳ هزار تفاهمنامه کاهش مصرف با مشترکین توزیع برق هرمزگان

مدیرعامل شرکت توزیع نیری برق استان هرمزگان گفت: امسال ۱۳ هزار و ۹۰۰ تفاهم نامه همکاری با مشترکین، تجاری،صنعتی، اداری و کشاورزی برای همکاری در ساعات اوج بار منعقد شده است.


بندرعباس- شهین صادقی
مدیرعامل شرکت توزیع نیری برق استان هرمزگان گفت: امسال ۱۳ هزار و ۹۰۰ تفاهم نامه همکاری با مشترکین، تجاری،صنعتی، اداری و کشاورزی برای همکاری در ساعات اوج بار منعقد شده است.
هاجر عبدی افزود: از ابتدای امسال تاکنون
یک هزارو ۴۰۰ مشترک اداری، دو هزارو ۴۰۰ مشترک تجاری،یکهزارو۲۰۰ مشترک صنعتی و ۸ هزارو
 ۷۰۰ مشترک کشاورزی برای همکاری در کاهش مصرف در ساعات اوج بار با عنوان برنامه پاسخگویی بار اعلام همکاری نموده اند.  عبدی اظهار داشت: این تفاهمنامه‎ها در چند بخش با مشترکین به امضا رسیده که طی آن مشترکین در صورت همکاری با این شرکت از پاداش مصرف بر روی صورتحساب برق خود بهره مند می‎شوند.
وی با اشاره به جزئیات این تفاهم نامه ها گفت:این تفاهم نامه ها در بخش‎های استفاده از مولدهای برق اضطراری،کاهش بار در ساعات اوج مصرف، جابجایی تعطیلات هفتگی به روزی غیر از جمعه و قطع بار ۲۴ ساعته با مشترکین بسته می‎شود.  مهندس عبدی اظهار داشت: واحدهای صنعتی با تغییر ساعات فعالیت از اوقات اوج بار به زمان کم باری و یا جابجایی تعطیلات هفتگی می‎توانند در این طرح مشارکت کنند. مشترکین کشاورزی نیز با خاموش نمودن موتورهای پمپاژ آب و استفاده از مولد های دیزلی می‎توانند در ساعات اوج مصرف با این شرکت همکاری کنند. وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه هزینه برق در ساعات
 اوج بار بیشتر از سایر ساعات محاسبه می‎شود، مشارکت در این طرح علاوه بر کاهش هزینه های برق مصرفی، موجب افزایش پایداری می‎شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق در ادامه به مصوبه وزارت نیرو اشاره کرد و افزود: از ابتدای خردادماه سازمان‎های دولتی موظف شدند مصرف برق خود را در ساعات کاری به نصف کاهش داده و در وقت غیر اداری فقط از ۱۰ درصد ظرفیت مصرف خود استفاده کنند.