۹ محله حاشیه نشین در اردبیل سامان می‌یابد

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز از انتخاب ۹ محله حاشیه نشین در شهر اردبیل برای شناسایی ، ساماندهی و کاهش مشکلات حاشیه نشینی خبر داد.

۹ محله حاشیه نشین در اردبیل سامان می‌یابد

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز از انتخاب  ۹ محله حاشیه نشین در شهر اردبیل برای شناسایی ، ساماندهی و کاهش مشکلات حاشیه نشینی خبر داد.
به گزارش ایرنا، محمد سیمزاری در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان اردبیل افزود: دفاتر تسهیلگری در جهت شناسایی، بررسی و ارایه راهکار برای مقابله با آسیب‎های اجتماعی در این محالت مستقر شده و در حال فعالیت می‎باشند.وی تاکید کرد که جلب اعتماد و همیاری اهالی محلات حاشیه شهرها از سوی دفاتر تسهیلگری در اجرای برنامه های کاهش آسیب‎های اجتماعی و مشکلات محله ضروری است.
استاندار اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه برنامه های حل مشکلات و آسیب‌های محلات مطابق واقعیت و با مشارکت اهالی محله اجرایی شود افزود: با توجه به اینکه برخی از اهالی محلات حاشیه  زیر مجموعه دستگاههای حمایتی هستند، مشارکت این دستگاهها در رفع مشکلات بایدجلب شود.
اکبر بهنامجو  با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص احصا وضعیت زندگی در محلات حاشیه شهر اردبیل تصریح کرد: در این مطالعات وضعیت بهداشت محیط ، نیازمندی های اولیه منطقه و آسیب های اجتماعی مشخص شده است.
وی مهاجرت از روستاها و سایر نقاط استان به اطراف شهرها را از جمله علل بروز حاشیه نشینی دانست و شناسایی مشکلات مبدا مهاجرت و رفع آن را در کاهش مهاجر فرستی با اهمیت دانست و اظهار کرد: با اینکه برخی مهاجرت ها معقول و منطقی بوده، ولی مهاجرفرستی در حد بالا نیازمند بررسی مشکلات مبدا و حل آن است.
استاندار اردبیل گفت: در برخی مناطق با اینکه مشکلات مناطق مبدا حل می‌شود ولی جاذبه های کاذب در بروز مهاجر پذیری تاثیر گذار است.
وی مدیریت تدریس رشته های دانشگاهی متناسب با شغل‌ها را در ماندگاری افراد در محل سکونت خود تاثیرگذار دانست و افزود: آمایش رشته‎های تحصیلی از جمله برنامه‎هایی است که در این خصوص باید انجام شود.معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نیز در این جلسه راهکار مقابله با حاشیه‌نشینی در حال توسعه را نیازمند کنترل مبادی مهاجرفرست عنوان کرد.
مهدوی راد انتخاب چند مبدا مهاجر فرست به عنوان پایلوت برای رفع مشکلات و حل بیکارییادآور شد و گفت: اگر مشکلات از مبادی حل شود، به احتمال زیاد مهاجر فرستی هم به تبع کاهش مییابد.وی توزیع متعادل امکانات در سطح استان و حفط کمربند سبز با تعامل امور اراضی و منابع طبیعی را از جمله اقدامات لازم برای کنترل و جلوگیری از توسعه حاشیه نشینی دانست.