برررسی شکایت‌های مردمی از گران‌فروشی خودروسازان توسط وزارت صنعت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شکایت‌های مردمی از بالا بودن قیمت بعضی خودروها یا حذف برخی آپشن‌ها و امکانات رفاهی در دست بررسی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شکایت‌های مردمی از بالا بودن قیمت بعضی خودروها یا حذف برخی آپشن‌ها و امکانات رفاهی در دست بررسی است.
«عباس تابش» در گفت‌وگو با  ایرنا افزود: شکایت‌هایی درخصوص
کم کردن آپشن‌ها و امکانات رفاهی از پیش وعده داده شده از سوی خودروسازان، همچنین شکایاتی درخصوص تحویل دیرتر از موعد خودروها داشته‌ایم که این شکایت‌ها به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه‌داد: عمده شکایت‌های واصله در خصوص خودروی «شاهین» (نوبرانه گروه سایپا) مبنی بر حذف برخی آپشن‌ها و همچنین بالا بودن قیمت نسبت به انتظارات از آن دریافت شده که در دست بررسی است.
وی بیان‌داشت: قیمت خودروها متشکل از بهای تمام شده آنها، همراه با هزینه‌های جانبی و تبعی است که دسته دوم هزینه‌ها باید با پیگیری وزارت صنعت کاهش یافته و حذف شوند.
تابش با اشاره به توان و ظرفیت بالای تخصصی سازمان حمایت که از ابتدا این سازمان به منظور کارشناسی قیمت‌ها ایجاد شده، تاکید کرد:‌ این قابلیت در هیچ نهاد و دستگاه دیگری وجود ندارد، با این حال قیمت‌گذاری خودرو بر عهده شورای رقابت است و خودروسازان نیز مدارک و مستندات خود برای هرگونه تغییر قیمت را به این شورا ارسال می‌کنند.