احداث سایت مدیریت پسماندهای عادی در اسلامشهر

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر:

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر گفت:با احداث سایت مدیریت پسماندهای عادی در اسلامشهر و بازیافت زباله و کاهش دفن پسماند، می‎توانیم از آسیب به طبیعت بکاهیم.

اسلامشهر-بهاره عشقی صابر
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر گفت:با احداث سایت مدیریت پسماندهای عادی در اسلامشهر و بازیافت زباله و کاهش دفن پسماند، می‎توانیم از آسیب به طبیعت  بکاهیم.
سازمان مدیریت پسماند یکی از مراکز مهم شهرداری است که نظافت و رفت و روب معابر، جمع‎آوری و انتقال پسماندها و مراقبت پس از آن و احداث واحدهای جدید پردازش پسماند ها را بر عهده دارد.
در ماه‌های اخیر که مشکلات اقتصادی گریبانگیر شهرداری‎هاست، شهرداری اسلامشهر به خوبی توانسته در راستای انجام وظایف خود و ارائه خدمات بهینه به شهروندان اسلامشهری گام بردارد.
بهزاد بذرگری رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر با اشاره به اینکه کاهش دفن پسماند از اهداف مهم این سازمان است، اظهار داشت:دفن پسماند مضرات بسیاری برای طبیعت و حیات انسان‌ها دارد و ما در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر در تلاشیم تا در جهت رضایتمندی بیشتر شهروندان با هدف گذاری صحیح میزان بازیافت پسماندها را کاهش دهیم.
وی افزود:به منظور حفظ محیط زیست و مدیریت پسماندهای عادی، سایتی در ضلع جنوبی مجتمع صنفی خدماتی اسلامشهر در مساحتی حدود ۵ هزار متر مربع از محل اعتبارات شهرداری و با رویکرد ارتقاء کمی و کیفی خدمات شهری و بازیافت پسماندهای با ارزش، کاهش حجم پسماندهای تولیدی و مدیریت هزینه در مراحل پایانی احداث و بهره‎برداری قرار دارد.
بذرگری تاکید کرد:در این مجموعه پس از جمع‎آوری و انتقال پسماندها به مرکز سایت مدیریت پسماندهای عادی مجتمع صنفی خدماتی اسلامشهر، عملیات تفکیک و جداسازی پسماندهای با ارزش انجام و به مراکز بازیافت انتقال می‌یابد، سپس باقیمانده آن از طریق سیمی تریلرهای مستقر در سایت به مراکز مجاز دفن ارسال می‎گردد.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر با اعلام عملیات پاکسازی و جمع‎آوری پسماند و نخاله‎های ساختمانی از مجتمع صنفی خدماتی اسلامشهر گفت:با فعالیت روزانه
ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند، پاکسازی نخاله‎های ساختمانی و عمرانی خیابان درودگران شهرک صنعتی از سطح منطقه ۴ در حدود ۹۰ تن توسط ادوات سازمان مدیریت پسماند انجام پذیرفت.
وی تصریح کرد: تخلیه پسماند در حاشیه جاده‌ها علاوه بر مخدوش نمودن منظر شهری و تهدید
زیست محیطی، موجب تحمیل هزینه های سنگین برای مدیریت شهری می‎گردد و بر اساس ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند، افراد خاطی در موضوع تخلیه خاک و نخاله های غیر مجاز به مراجع قضایی معرفی می‎شوند.
بذرگری با اشاره به دیگر فعالیت‎های انجام شده در سازمان مدیریت پسماند از ابتدای سال جاری تاکنون افزود: با هدف خودکفایی و تامین آسفالت مورد نیاز سطح شهر با همت و تلاش سازمان مدیریت پسماند و همکاری معاونت فنی و عمرانی شهرداری، میزان تولید آسفالت از ابتدای سال تاکنون به حدود ۷ هزار تن توسط کارخانه آسفالت شهرداری اسلامشهر رسیده که اهم پروژه‎هایی که آسفالت آنها توسط این کارخانه تامین شده، میزان ۴۵۴۵ تن آسفالت برای احداث هندسی میدان نماز و ۱۶۲۸ تن برای بلوار بسیج است.