تکمیل ۳۰۰ کیلومتر از خط‌آهن چابهار-زاهدان تا پایان سال

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط‌آهن چابهار-زاهدان در ۳ قطعه اجرا می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم قطعات شمالی و جنوبی پروژه به طول ۳۰۰ کیلومتر تا پایان سال تکمیل شود.


معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط‌آهن چابهار-زاهدان در  ۳ قطعه اجرا می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم قطعات شمالی و جنوبی پروژه به طول ۳۰۰ کیلومتر تا پایان سال تکمیل شود.
خیرالله خادمی در گفت‌و‌گو با فارس درباره آخرین وضعیت خط‌آهن چابهار-زاهدان اظهار‌ داشت:‌ با توجه به عنایت مقام معظم رهبری برای تخصیص اعتبار به‌ این پروژه استراتژیک از محل صندوق توسعه ملی،
 تا کنون حدود 2 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبه مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی بابت خط آهن چابهار ـ زاهدان دریافت شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: 3200 نفر و حدود 1500 دستگاه انواع ماشین‌آلات، در این پروژه فعال هستند و پس از تزریق مالی کار به سرعت پیش می‌رود.وی با بیان اینکه این مسیر ریلی در 3 قطعه در حال اجرا است، اظهار کرد: 300 کیلومتر از این خط ریلی شامل 2 قطعه
 150 کیلومتری، تا پایان سال 1400 به پایان خواهد رسید.
خادمی بیان کرد: قطعه‌ زاهدان تا خاش یعنی بخش شمالی پروژه، به طول 150 کیلومتر تا ماه‌های آینده به پایان می‌رسد، ما پیش از‌ این و در سنوات قبل، مسیر کرمان-زاهدان را ساخته بودیم و بدین ترتیب با تکمیل این قطعه قطار در گام اول تا خاش می‌رود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: در بخش جنوبی پروژه، قطعه چابهار تا نیک‌شهر از بندر چابهار را داریم که آن هم‌ 150 کیلومتر طول دارد و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ساخت آن تمام شود، بهره‌برداری از آن کمی مشکل است چون باید مسیرهای ریلی به هم وصل شوند، البته ریل‌گذاری در این مسیر در حال انجام است‌‌.
وی افزود: قطعه میانی از نیک‌شهر تا ایرانشهر و خاش‌، 300 کیلومتر طول دارد و مسیری کوهستانی و بسیار صعب‌العبور است، این قطعه شامل تونل و پل زیادی است، 10 کیلومتر پل و 15 کیلومتر تونل در این قطعه خط‌آهن زاهدان-چابهار ‌داریم و احجام پروژه سنگین است اما به صورت متمرکز کار در حال انجام است.
‌خادمی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌‌الانبیاء به عنوان پیمانکار در این پروژه بسیار فعال است، بیان کرد: تلاش‌‌ می‌کنیم خط‌آهن
چابهار-ز‌اهدان در سال 1401 به پایان برسد.