استاندار اردبیل: تولیدات دانش بنیان دراستان اردبیل افزایش یافت

استاندار اردبیل: تولیدات دانش بنیان دراستان اردبیل افزایش یافت


اردبیل -خبرنگار آفرينش  
استاندار اردبیل گفت:امسال تولیدات دانش‌بنیان در این استان افزایش یافته است.
اکبر بهنامجو در جریا ن بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی دانش‌بنیان اردبیل تصریح کرد: نتیجه تلاش‌های انجام گرفته در راه‌اندازی واحدهای تولیدی دانش‌بنیان امسال به تولید منجر شده است.
وی به فعال شدن چندین واحد صنعتی دانش‌بنیان در استان اشاره کرد و افزود: واحد تولید صنعتی و دانش‌بنیان شارژر موبایل از جمله این واحدها است که تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار اردبیل اظهارکرد:این واحد به صورت محدود فعالیت می‌کرد و با همکاری پارک علم و فناوری و بانک‌ها  فعالیت خود را وارد فاز صنعتی کرده است.بهنامجو به فعالیت واحد دانش‌بنیان تولید داروهای دامی در استان اشاره کرد و گفت: این واحد در خصوص تولید واکسن دامی فعالیت دارد و داروهای تولید این واحد ۱۰۰ درصد موردنیاز کشور است.
وی بیان کرد:با پایین آمدن هزینه تمام شده تولید واکسن در این واحد به میزان یک پنجم مشابه خارجی آن با همان کیفیت ، داروی ارزان قیمت در اختیار مرغداری‌ها قرار می‌گیرد.
استاندار اردبیل تصریح کرد: این واحد علاوه بر تولیدات فعلی، توان ساخت ۱۵۰ داروی دیگر را هم دارد و در حال آماده‌سازی ابنیه، ساختمان و آزمایشگاه برای وارد شدن به فاز تولید است.
بهنامجو اظهارکرد: مجموعه تولیدی واحد تولید دارو از گیاهان دارویی نیز از جمله واحدهای دانش‌بنیان است که در ۲ ماه آینده بهره‌برداری می‌شود.وی افزود: تولیدات این واحد به داخل و خارج از کشور صادر می‌شود.او با اشاره به افزایش واحدهای تولید دارو در استان گفت: واحد تولید داروی امیدفارمد پارسیان از جمله واحدها بزرگ داروسازی است که با اشتغال‌زایی بالا تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.